مسئول سازمان بسیج رسانه گفت: دولت با برطرف کردن مشکلات این صنعت که باید به صورت علمی و کارشناسانه صورت بگیرد، می تواند گام های بسیار موفقی را در حوزه اقتصاد و فرهنگ که هر دو مقوله مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هستند، بردارد.
کد خبر: ۹۰۵۳۳۹۰
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بسیج رسانه، مسعود بصیری مسئول بسیج رسانه با اشاره به 11 شهریور، روز ملی صنعت چاپ اظهار کرد: چاپ در ایران سابقه ای طولانی و دیرین دارد، امروز هم با توجه به پیشرفت های موجود از پوسته سنتی خود خارج شده و به صورت صنعتی در کشور دنبال می شود.

وی بیان کرد: عدم حمایت و پشتیبانی از صنعت چاپ در سال های اخیر باعث شده تا این صنعت مهم که اشتغالزا نیز است با مشکلات زیادی مواجه شود و از دوران اوج خود فاصله گرفته و دچار افول شود، باید توجه داشت که محصولات چاپی برخلاف دیگر محصولات نباید وارداتی باشند، چراکه باید بر اساس فرهنگ و شئون ایرانی اسلامی شکل بگیرند، همین امر نشان‌دهنده اهمیت توجه به این حوزه فرهنگی اقتصادی است.

مسئول سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: صنعت چاپ علاوه بر بحث اقتصادی در ابعاد فرهنگی نیز دارای اهمیت فراوانی است، البته بعد اشتغالزایی این صنعت نیز در کنار ظرفیت فرهنگسازی آن اهمیت دارد، با این حال عدم حمایت کافی باعث شده تا صنعت چاپ با مشکلاتی دست و پنجه نرم کند که بسیار آسیب‌زاست.

وی خاطرنشان کرد: دولت با برطرف کردن مشکلات این صنعت که باید به صورت علمی و کارشناسانه صورت بگیرد، می تواند گام های بسیار موفقی را در حوزه اقتصاد و فرهنگ که هر دو مقوله مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هستند، بردارد.

بصیری با بیان اینکه صنعت چاپ در کشور جزء اولویت های اصلی قرار ندارد و با اینکه در برنامه توسعه بر افزایش کیفیت تولیدات فرهنگی و صنعتی تاکید شده اما اشاره ای به این صنعت نشده است، گفت: همین عدم توجه ها باعث ایجاد برخی از مشکلات در این حوزه است.

وی با اشاره به لزوم اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به فعالان حوزه چاپ اظهار کرد: گرانی کاغذ به یکی از دغدغه ها و مشکلات اصلی این صنعت تبدیل شده است که اگر این مشکل به درستی مدیریت نشود علاوه بر حوزه کتاب و نشر، شاهد ایجاد معضلاتی برای روزنامه نگاران و خبرنگاران نیز خواهیم بود که به طور مستقیم بر امر اطلاع رسانی ضربه خواهد زد.

مسئول سازمان بسیج رسانه در پایان متذکر شد: با وجود تمام مباحث مطرح شده باید در نظر داشت که وجود مشکلات اقتصادی مردم، قطعا این صنعت را با چالش های بیشتری مواجه کرده و میزان مراجعه به آن را کاهش خواهد داد و صنعت چاپ با تمام اهمیت به امری غیرضروری تبدیل خواهد شد که قطعا به بخشی از فرهنگ کشور صدمه می زند.

ارسال نظرات