کارشناس مسائل منطقه‌ای بستن مبادی ورود سکه و ارز، بیکاری، تغییر باور‌ها و مسائل زیست محیطی را راهبرد آمریکا در تغییر رژیم ایران دانست.
کد خبر: ۹۰۵۳۳۹۸
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ استاد احد کریمخانی در كارگاه توانمندسازي هاديان سياسي سپاه امام رضا (ع) در مشهد اظهار کرد: شرایط امروز به مراتب پیچیده‌تر از گذشته است چرا که در حال عبور از پیچ تاریخی بوده و با توجه به رسالت قرآنی بر اساس مقوله‌ی جهاد کبیر، وظیفه اصلی تبیین مسایل و حوادث است.

وی گفت: یکی از اشتباهات در فضای جامعه دو قطبی کردن فضای جامعه از طریق دو گفتمان ایستادگی و مقاومت و همچنین گفتمان سازش و تعامل است

این کارشناس سیاسی بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین علل نگارش نامه سردار سلیمانی به ریاست جمهوری و حمایت از وی می‌توان ممانعت از دو قطبی کردن جامعه دانست.

وی ادامه داد: علت اصلی موافقت مقام معظم رهبری با مذاکرات هسته‌ای را نیز می‌توان توجیه عموم مردم بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا دانست.

کریمخانی در بخش دیگر سخنان خود افزود: 250 گروه تروریستی در سوریه وجود دارد که وجه مشترک همه‌ی آن‌ها ضدیت با ایران و شیعه است که هرکدام به نوعی به یک یا چند کشور خارجی متصل است و نفوذ اکثر آن‌ها از کشور ترکیه می‌باشد.

وی ادامه داد: ایران، روسیه و ترکیه در نشست آستانه درباره سوریه در ابتدای امر مناطق کاهش تنش که ۴  منطقه حماء ، غوطه شرقی، قنیطره ، حمص بود را مشخص کردند. اما آمریکا به شدت طرح تجزیه سوریه را پیگیری می‌کرد لکن موفق نشد.
 
این کارشناس منطقه  تصریح کرد: از ۵۰ هزار داعش تنها ۱۱ هزار نفر کشته شده اند و مابقی در بین مردم هستند که به محض غفلت عراق و سوریه امکان بازگشت آن‌ها وجود دارد.

وی جنگ نیابتی علیه ایران، کنترل جریان نفت و انر‍ژی، ایجاد محدودیت برای ایران، حفظ امنیت اسرائیل، صلح اعراب و اسرائیل، حمایت از هم پیمانان خود، تمرکز بر افغانستان در زمینه ورود داعش، تجزیه تمام کشور‌های اسلامی بر مبنای راهبرد خاورمیانه بزرگ، اعمال فشار و تحریم بر ایران و تغییر رژیم ایران را از راهبرد‌های آمریکا در سطح بین الملل برشمرد.

کریمخانی اظهار داشت: راهبرد آمریکا در تغییر رژیم ایران بر مبنای چهار گسل بحران سکه و ارز که از زمستان ۹۶ درصدد بستن مبادی ورود سکه و ارز بودند که عامل این بحران سوء مدیریت داخلی است، بیکاری، تغییر باور‌ها و اولویت‌ها و  مسائل زیست محیطی بود.

وی در پایان به سه عامل موثر  لطف و اراده‌ی الهی (امداد غیبی)،  رهبری و حکمت‌های ایشان و بصیرت مردم در پیروزی ایران در مقابل ترفند‌های آمریکا اشاره کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها