کارشناس فضای مجازی و رسانه گفت: شبکه سازی از دو جهت پیشبرد اهداف انقلاب در سه حوزه فرهنگ، علم و اقتصاد و دوم تقابل با هجمه‌های مخالفان و دشمنان انقلاب اسلامی ضرورت دارد.
کد خبر: ۹۰۵۳۴۰۷
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ استاد سید علیرضا آل داود در كارگاه توانمندسازي هاديان سياسي سپاه امام رضا (ع) در مشهد در خصوص شبکه سازی و ضرورت آن بیان داشت:  شبکه سازی یعنی همان ایجاد همگرایی و هم افزایی که از دو جهت ضرورت دارد اول پیشبرد اهداف انقلاب در سه حوزه فرهنگ، علم و اقتصاد و دوم تقابل با هجمه‌های مخالفان و دشمنان انقلاب اسلامی است.
 
وی فضاشناسی با داشتن یک تیم رصد قوی که دائما فضای جامعه را رصد نموده و نقشه راه شبکه را تعیین کنند، مخاطب‌شناسی و شیوه شناسی بر اساس توجه به مسئله نفوذ فردی و جریانی با هدف تغییر در باور‌ها و آرمان‌ها و تغییر سبک زندگی را  سه اصل مهم در کار شبکه ای عنوان کرد.

کارشناس فضای مجازی خاطرنشان کرد: در بحث جریان نفوذ و اهمیت آن ضرورت تشکیل شبکه ملی اطلاعات مطرح می‌شود. این امر در بیشتر کشور‌ها مرسوم است و حتی در آمریکا نیز در سال ۱۹۹۱ سازمانی متولی امر شد. در سال ۱۳۶۸ با ورود اینترنت به ایران طرح شبکه ملی اینترنت توسط مقام معظم رهبری مطرح گردید لکن هنوز عملیاتی نگردیده است.

وی ابراز داشت: با توجه به گستردگی فضای مجازی و فعالیت دوست و دشمن بر شاخه‌های شبکه‌ها باید مدام مواظب آسیب‌های فکری، اعتقادی و اخلاقی که ممکن است گریبان کاربران را بگیرد باشیم و برای رفع این مشکل حضور یک روحانی و موعظه‌های مستمر به همراه تزکیه نفس از ضروریات است چرا که از عمده تفاوت‌های جنگ در عرصه زمین و در فضای مجازی تفاوت در مجرحین و کشته هاست. کشته در عرصه میدان جنگ شهید و مجروحش جانباز می‌شود و در صدر آروز‌ها و افکار و سخنان قرار می‌گیرد، اما در عرصه جنگ در فضای مجازی کشته‌ها و مجروحین مترود جامعه و مغضوب الهی قرار می‌گیرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها