خبرهای داغ:
نماینده مردم قم در مجلس از ارائه طرح جامع دوفوریتی شفافیت همه فعالیت‌های نمایندگان در مجلس به هیات رئیسه قوه مقننه خبر داد و گفت: ۱۸۶ نماینده این طرح را امضاء کرده اند.
کد خبر: ۹۰۵۳۴۱۸
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
تدوین طرح جامع شفافیت فعالیت‌های نمایندگان در مجلس با ۱۸۶ امضاء

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مجتبی ذوالنوری از تدوین طرح جامع دوفوریتی شفافیت همه فعالیت‌های نمایندگان در مجلس و کمیسیون‌ها خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس ۱۸۶ نماینده این طرح را امضاء کرده‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید اذعان کرد طرح مذکور امروز یکشنبه به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود تا طبق روال قانونی برای پیگیری دردستورکار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باید مشخص باشد که نماینده در مجلس حضور دارد یا خیر و در واقع کجا حضور دارد؛ همچنین اگر فرد مرخصی است باید معلوم شود مرخصی استعلاجی، استحقاقی یا مرخصی بدون حقوق است تا رسانه‌ها و مردم بتوانند فعالیت نمایندگان را رصد کنند.

نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: همچنین باید مشخص شود که فرد در ماموریت داخلی یا خارجی حضور دارد و البته دستاورد ماموریت وی چیست و اگر نماینده‌ای در مجلس و صحن علنی حضور دارد در تصمیم گیری‌ها و رای‌گیری‌ها مشارکت داشته یا خیر و همچنین رای موافق یا مخالف داده است تا مردم بتوانند رصد، بررسی، نقد و مطالبه گری کنند.

ذوالنوری افزود: در واقع باید به سمتی حرکت کنیم که نمایندگان برای آراء خود دلیل کارشناسی و حجت داشته باشند، زیرا در غیر این صورت قوانین بی خاصیت تصویب خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مشخص خواهد شد اگر نماینده وعده‌ای به مردم می‌دهد آیا در زمان بررسی آن موضوع در صحن به قول خودش عمل کرده یا خیر و اگر نظرش خلاف وعده اش بود باید دلیل آن را به طور شفاف برای مردم بیان کرند

وی اظهار کرد: اگر حالت غیر شفاف و دوگانگی کنار برود مردم می‌توانند تصمیم بگیرند نماینده منتخب آن‌ها فعال بوده یا خیر و همچنین مطالبه گری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد رای گیری برای این مهم علنی باشد تا نمایندگان رای واقعی بدهند.
ارسال نظرات