رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به اختیارات حداکثری که رهبر انقلاب به سران قوا داده‌اند آنها (سران قوا) باید پاسخگو باشند.
کد خبر: ۹۰۵۳۵۱۹
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (سه‌شنبه 13 شهریور)  در پنجمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است در ماه ذی الحجه اعیاد این ماه را تبریک بگویم. هیچ ماهی به فضیلت این ماه نیست، در این ماه اعیاد بسیار مهمی وجود دارد و آیات الهی مهمی در این ماه نازل شده است.

بیشتر بخوانید

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز برخی از افراد می‌خواهند ناکارآمدی‌ها را گردن رهبر انقلاب بیاندازند، گفت: این خط نیز از غرب هدایت می‌شود و از پیش تعیین شده است. آنها می‌خواهند تلقین کنند که در کشور مجلس و سایر قوا هیچ کاره هستند و مسئولیت‌ها فقط بر گردن رهبر است.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب علی‌رغم چنین ادعاهایی اختیارات زیادی به قوای سه گانه دادند که یکی از آنها تسهیل در امر قضاوت برای دستگاه قضا است. در بحث سیاست خارجی نیز رهبر انقلاب آزادی عمل دادند، هرچند این تیم خطوط قرمز را رعایت نکرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رهبر انقلاب به سه قوه حتی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی اختیارات بسیاری دادند. حتی دستور تشکیل کارگروه آسیب‌های اجتماعی را نیز صادر کردند. با توجه به اختیارات حداکثری که رهبر انقلاب به سران قوا داده‌اند آنها (سران قوا) باید پاسخگو باشند.

آیت الله جنتی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب حتی وظایف محوله را نیز مرتب پیگیری می‌کنند و حتی در حوزه مسائل منطقه‌ای نیز با درایت خود کارها را به صورت مستمر رصد می‌کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نگاه رهبر انقلاب به جوان‌گرایی، اظهار داشت: باید بر اساس روحیه انقلابی و جوانی کارها را با توجه به دغدغه رهبر انقلاب به جوانان متعهد بسپاریم. بدون شک اگر مسئولان روحیه انقلابی نداشته باشند، کارها روی زمین می‌ماند.

دبیر شورای نگهبان درباره خروج آمریکا از برجام نیز گفت: با توجه به انجام تمامی تعهدات، آمریکا از برجام خارج شد، اروپا نیز به دنبال پیگیری خواسته‌های آمریکا است و حتی مذاکره برای قدرت موشکی را مطرح می‌کند.

** باید از تجربه برجام عبرت بگیریم و بدانیم آمریکا قابل اعتماد نیست

وی گفت: باید از تجربه برجام عبرت بگیریم و بدانیم آمریکا قابل اعتماد نیست. همین نگاه را باید برای مذاکرات احتمالی آتی نیز حفظ کنیم. هر چند در همین شرایط نیز می‌خواهند هزینه‌های برجام را بر گردن رهبر انقلاب بیاندازند.

وی با اشاره به گستاخی‌های مجدد رئیس‌جمهور آمریکا، بیان داشت: ترامپ برای فریب دوباره موضوع مذاکرات بدون پیش شرط را مطرح می‌کند. در داخل هم برای دیدار احتمالی رئیس‌جمهور و ترامپ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد تلاش می‌کنند. باید هوشیار باشیم که رهبر انقلاب هرگونه مذاکره‌ای را منع کردند.

**در داخل برخی برای دیدار احتمالی رئیس‌جمهور و ترامپ تلاش می‌کنند

رئیس‌ مجلس خبرگان رهبری با تشریح مسایل داخلی درباره برخورد با دانه درشت‌ها نیز گفت: باید رئیس‌‌دستگاه قضا علیرغم تمام تلاش‌های موجود، بیش از پیش با دانه درشت‌ها برخورد کنند.

وی تصریح کرد: مردم نارضایتی‌های به حق دارند، اما نباید به این نارضایتی‌ها چراغ سبز نشان داد. وظیفه قوه قضائیه این است که در این راه با برخوردهای جدی، اعتماد را به مردم بازگرداند.

آیت‌الله جنتی به نوسانات بازار سکه و ارز نیز اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب معتقد هستند وضعیت موجود برآمده از سوء مدیریت و حتی ناشی از خیانت برخی افراد است. باید در همین رابطه محکم‌ترین برخوردها با سوء استفاده کنندگان صورت بگیرد.

وی با ابراز تأسف از امر قبیح احتکار،گفت: متاسفانه امروز ما شاهد هستیم تا پوشاک نوزادان را به صورت غیرقانونی انبار می‌کنند که باید با این افراد برخورد شود. در کنار آن نیز باید همچنان با نجومی بگیران مقابله شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تمجید از پیروزی‌های محور مقاومت عنوان داشت: پیروزی‌های اخیر نشان داد، مقاومت تنها را برتری است. همین مقاومت دلارهای سعودی را بی‌اثر کرده است، برای مثال می‌توان مقاومت جانانه مردم یمن را ستود که در برابر جنایت سعودی ها ایستادگی می‌کنند.

** بر اساس اعلام بانک تجارت جهانی مسیر ایران رو به رشد است و نباید سیاه نمایی کنیم

آیت الله جنتی گفت: بر اساس اعلام بانک تجارت جهانی مسیر ایران رو به رشد است و نباید سیاه نمایی کنیم، بلکه باید با اتکا به شعار سال پیش برویم.

وی در پایان تصریح کرد: علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که مثلث سعودی، صهیونیستی و آمریکایی برای براندازی نظام انجام می‌دهند، مطمئن هستیم که قدرت پیروزی و مقاومت را داریم. تنها راه پیروزی نیز در این فضا اتکا به منابع و نیروهای داخلی است.

ارسال نظرات