مسئول گروه جهادی رویش های انقلاب به جمعیت 3هزار نفره 11روستای دهستان سلطانعلی اشاره کرد و گفت: بیش از 1500 نفر از ساکنین این روستاها توسط تیم های درمانی گروه جهادی رویش های انقلاب ویزیت شدند.
کد خبر: ۹۰۵۳۶۰۹
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج با حضور بیش از 7 هزار گروه جهادی و هزار گردان بیت المقدس بسیج با فرمان سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین از روز شنبه 10 شهریور ماه آغاز به کار کرد، این رزمایش با در دو محور فعالیت گروه های جهادی و رزم گردان های عاشورا برگزار می شود، بر همین اساس سازمان بسیج سازندگی با ساماندهی بیش از 7 هزار گروه جهادی در نقاط محروم کشور، محوریت "خدمت" را در این رزمایش سراسری عهده دار شده است.

میلاد واثقی مسئول گروه جهادی رویش های انقلاب که متشکل از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران است در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: گروه رویش های انقلاب در هفتمین سال فعالیت خود، دهستان سلطانعلی واقع در شهر گنبد کاووس را برای خدمت رسانی انتخاب کرد.

خدمت رسانی در 11 روستای گنبدکاووس

وی با بیان اینکه دهستان سلطانعلی دارای 21 روستا است، افزود: از این تعداد، 11 روستا به عنوان مناطق هدف گروه جهادی رویش های انقلاب انتخاب شد و 29 مرداد ماه سال جاری 140 جهادگر بسیجی به این منطقه اعزام شدند و تا 8 شهریورماه مشغول خدمت رسانی به مردم این مناطق محروم بودند.

مسئول گروه جهادی رویش های انقلاب ادامه داد: از آنجا که گروه ما متشکل از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی است، بیشتر تأکید و تمرکزمان روی مسائل بهداشتی و درمانی بود و بر همین اساس، 4 پزشک عمومی، یک متخصص اطفال، متخصص داخلی، یک استاد فیزیوتراپی، یک استاد گفتار درمانی، یک تیم مستقل مامایی و دو تیم ویزیت در منزل برای بیمارانی که توان حضور در مراکز استقرار تیم های پزشکی نداشتند را در نظر گرفتیم و با خود همراه کردیم.

وی اضافه کرد: همچنین یک گروه 20 نفره مستقل داندانپزشکی نیز در این اردو به همراه داشتیم که با هشت دندانپزشک نسبت به ارایه خدمات درمانی دهان و دندان به مردم این منطقه محروم فعالیت کردند.

ویزیت بیش از 1500 نفر در دهستان سلطانعلی

واثقی در ادامه به جمعیت 3هزار نفره 11روستای دهستان سلطانعلی اشاره کرد و گفت: بیش از 1500 نفر از ساکنین این روستاها توسط تیم های درمانی گروه جهادی رویش های انقلاب ویزیت شدند.

وی یادآور شد: فعالیت های گروه جهادی رویش های انقلاب تنها به خدمات درمانی ختم نمی شود بلکه در عرصه های فرهنگی وه هنری نیز فعالیت چشمگیری دارد، در همین زمینه ما یک تیم هنر و بهسازی را همراه خود داشتیم که در طی این مدت 8 مدرسه و 3 مرکز غیر آموزشی مثل مراکز بهداشت روستایی را رنگ آمیزی و بهسازی کردند؛ همچنین یک تیم فرهنگی 55 نفره به همراه 11 طلبه و روحانی هم برنامه های فرهنگی و مذهبی را در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در این مناطق به اجرا گذاشتند.

اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت وحدت

این فعال جهادی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی با  محوریت وحدت در دهستان سلطانعلی اجرا شدند، افزود: در حدود 65 درصد جمعیت گنبد کاووس اهل سنت هستند البته این میزان در روستاها به مراتب کمتر است با این حال سعی کردیم برنامه های فرهنگی گروه در دهستان سلطانعلی را با هدف تقویت وحدت شیعه و سنی انجام دهیم و رضایت و استقبال مردم نشان می داد که در این کار موفق بوده ایم.

تلاش برای مرتفع کردن معضل بیکاری روستاییان

وی معضل اشتغال و بیکاری جوانان را بزرگترین مشکل مردم این منطقه محروم دانست و گفت: شغل اصلی مردم این 11 روستا کشاورزی بوده که با کمبود آب و خشکسالی بسیاری از آنها بیکار شده اند، علاوه بر این مشاغل جدیدی هم برای جوانان این منطقه درنظر گرفته نشده است و همین موضوع تهدیدات اجتماعی بسیاری را برای مردم این منطقه به بار آورده است، ما در این اردو یک تیم 5 نفره کارآفرینی داشتیم که با کار مطالعاتی و مشاهدات و بررسی های خود بتوانند راهکارها و ایده هایی را برای حل مشکل اشتغال در این مناطق ارایه کنند.

واثقی افزود: سال 97 اولین سال حضور ما در دهستان سلطانعلی بود و این حضور و خدمت رسانی گروه جهادی رویش های انقلاب در این منطقه استمرار خواهد داشت، قطعا در سال های آینده با برنامه های بهتری در این منطقه حاضر می شویم چراکه با نیازهای مردم منطقه آشنا شدیم و می توانیم بر اساس نیازها خدمات مطلوب تری را ارایه کنیم.

مسئول گروه جهادی رویش های انقلاب در پایان گفت: حفر چاه برای تأمین آب کشاورزی یکی از ایده هایی است که می تواند بخشی از کشاورزی در این منطقه را احیا کند، ما در تلاش هستیم تا فرارسیدن زمان اردوی بعدی به این منطقه اعتبار مورد نیاز برای حفر این چاه ها را از طریق رایزنی با دستگاه های اجرایی تأمین کنیم.

ارسال نظرات