خبرهای داغ:
رئیس هیأت اجرایی انتخابات هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان قم از برگزاری این انتخابات در ۱۲ مهرماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۳۶۷۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

انتخابات هیأت مدیره نظام مهندسی قم ۱۲ مهر برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدرضا معرفت اظهار کرد: در تاریخ ۲۱ خردادماه اعضای هیأت اجرایی هشتمین دوره انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان قم، توسط مدیرکل راه و شهرسازی استان انتخاب شدند که از بین این نفرات با برگزاری انتخابات داخلی، پنج نفر به عنوان عضو هیأت اجرایی انتخابات برگزیده شدند.

وی عنوان کرد: در نخستین اقدام آگهی اعلام داوطلبی و همچنین شرایط کاندیداتوری تهیه و تنظیم و از طریق روزنامه‌ها، سایت سازمان و به صورت پیامکی به اعضا اطلاع رسانی شد.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان قم افزود: مهلت ثبت نام داوطلبان از تاریخ ششم تیرماه به مدت ۱۵ روز بوده که البته با درخواست هیأت اجرایی به مدت ۴ روز دیگر تمدید شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون استعلام‌های داوطلبان از نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط اخذ شده بیان کرد: استعلام منفی از سوی این دستگاه‌ها اعلام نشده و در آخرین جلسه هیأت اجرایی اسامی تمام ۲۶ نفر از ثبت نام کنندگان تایید و به هیأت نظارت انتخابات استان اعلام شد.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری هشتمین دوره انتخابات هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان قم روز پنجشنبه ۱۲ مهرماه است افزود: زمان تبلیغات نیز از روز اعلام اسامی داوطلبان تا ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است.

معرفت بیان کرد: این انتخابات به صورت دستی و با پر کردن برگه رای است و دو شعبه برای این امر در نظر گرفته شده است و تلاش می‌شود بعد از برگزاری انتخابات بلافاصله فرآیند شمارش آرا آغاز و در نخستین فرصت ممکن نتایج اعلام شود و در دوره قبلی انتخابات نیز استان قم جز استان‌های اولی بود که نتایج انتخابات را در همان شب در سایت سازمان اعلام کرد.

وی همچنین گفت: امسال تعداد داوطلبان نسبت به دوره‌های گذشته کمتر است و این امر به دلیل ایجاد محدودیت‌هایی است که در نظام نامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی آمده است که بر اساس آن افراد کمتری شرایط ثبت نام را داشتند.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان قم ادامه داد: تنها در رشته ترافیک کاندیدا نداریم که از رشته گروه عمران یک نفر به عنوان نماینده رشته ترافیک انتخاب می‌شود.

وی عنوان کرد: در این دوره از انتخابات در ۵ رشته از ۷ رشته رقابت وجود دارد و در رشته شهرسازی تنها یک کاندیدا داریم.

معرفت افزود: توصیه عمومی که به داوطلبان داریم این است که در زمان مقرر به تبلیغات بپردازند و تنها به ارائه برنامه و اهداف خود توجه داشته باشند و از تخریب رقبا بپرهیزند که در غیر این صورت با تخلفات صورت گرفته برخورد خواهد شد کما اینکه در دوره گذشته یکی از منتخبان به دلیل عدم رعایت این موارد با حکم شورای انتظامی از ادامه فعالیت در هیأت مدیره باز ماند.

وی اضافه کرد: اعضای سازمان و همچنین داوطلبان در صورت بروز تخلف انتخاباتی می‌توانند موارد را به هیأت اجرایی و هیأت نظارت انتخابات به صورت مکتوب گزارش کنند که پس از بررسی مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان قم ادامه داد: شیوه نامه تبلیغات داوطلبان انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تصویب شده در تاریخ ۲۴ شهریور ۹۴ ملاک عمل بوده و این شیوه نامه در سایت سازمان نیز برای استفاده داوطلبان بارگذاری شده است.
ارسال نظرات