مسئول گروه جهادی سفیران امام خامنه ای گفت: یکی از مشکلاتی که در روستاها وجود دارد، استفاده از روش های سنتی در مشاغل روستایی مثل کشاورزی، زراعت، باغداری و دامپروری است، بر همین اساس آموزش شیوه های نوین این کارها را در دستور کار داریم.
کد خبر: ۹۰۵۳۷۳۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج با حضور بیش از 7 هزار گروه جهادی و هزار گردان بیت المقدس بسیج با فرمان سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین از روز شنبه 10 شهریور ماه آغاز به کار کرد، این رزمایش با در دو محور فعالیت گروه های جهادی و رزم گردان های عاشورا برگزار می شود، بر همین اساس سازمان بسیج سازندگی با ساماندهی بیش از 7 هزار گروه جهادی در نقاط مجروم کشور، محوریت "خدمت" را در این رزمایش سراسری عهده دار شده است.

حامد بدرلو مسئول گروه جهادی سفیران امام خامنه ای که متشکل از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهرری است در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ، اظهار داشت: 50 نفر از جهادگران این گروه جهادی 10 شهریور ماه به شهرستان دلفان واقع در استان لرستان اعزام شدند و در بخش میبرگ شمالی و روستای سردارآباد تا 22 شهریورماه مشغول به خدمت رسانی خواهند بود.

وی با بیان اینکه جمعیت روستای سردارآباد در حدود 400 نفر است افزود: گروه جهادی سفیران امام خامنه ای خدمت گزاری در این منطقه را در عرصه های عمرانی، فرهنگی و تبلیغاتی، درمانی و بهداشتی و علمی و آموزشی دنبال می کند.

مسئول گروه جهادی سفیران امام خامنه ای ادامه داد: در عرصه عمرانی احداث یک مسجد، تعمیر و بهسازی مدرسه، ترمیم راه های داخلی روستا و آبرسانی به روستا را در دست اجرا داریم که البته پروژه آبرسانی که به گفته ادراه آبفای شهرستان دلفان نیاز به 100 میلیون تومان اعتبار دارد، به علت عدم تأمین اعتبار هنوز آغاز نشده است.

وی در خصوص برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی در این منطقه گفت: برگزاری محفل انس با قرآن، آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی، توزیع اقلام فرهنگی، آموزش احکام، برگزاری کلاس های اخلاق و مهدویت، برگزاری جشن و مراسم های مذهبی در اعیاد و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از جمله اقداماتی بود که در عرصه فرهنگی انجام می دهیم.

بدرلو اضافه کرد: توزیع بسته کامل نوشت افزار برای 30 دانش آموز، ویزیت پزشک عمومی، برگزاری کلاس های پیشگیری از اعتیاد، برگزاری کارگاه استعدادیابی برای نوجوانان و مشاوره ازدواج و خانواده توسط روانشناس از دیگر برنامه هایی است که گروه جهادی سفیران امام خامنه ای در روستای سردارآباد به اجرا می گذارد.

وی با بیان اینکه برنامه هایی هم برای کارآفرینی و تحقق اقتصاد مقاومتی در این منطقه داریم، افزود: یکی از مشکلاتی که در روستاها وجود دارد، استفاده از روش های سنتی در مشاغل روستایی مثل کشاورزی، زراعت، باغداری و دامپروری است، بر همین اساس آموزش شیوه های نوین این کارها را در دستور کار داریم.

 

ارسال نظرات