مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: مداحان با هنرنمایی خود در ایام محرم افتخار به گذشته و امید به آینده را در جامعه گسترش دهند.
کد خبر: ۹۰۵۳۸۱۷
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

محمدجواد جامعی، مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان و  رئیس کانون مداحان زاهدان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان و شهرستان، بسیج مداحان استان و کانون مداحان زاهدان کارگاه آموزشی تخصصی  نغمه ها و آداب مداحی ویژه مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) با هدف محتوابخشی و فرهنگ سازی و صیانت بخشی به مراسمات عزاداری سیدالشهدا و همچنین آشنایی بیشتر مداحان و شاعران با نغمه‌ها آوا‌ها و آداب مداحی برگزار می گردد.

وی افزود: محرم و صفر بهترین زمانی است تا مداحان بتوانند هنرمندی خود را به نمایش گذاشته و علاوه بر مباحث فرهنگ عاشورا در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز قدم بر دارند.

 جامعی تصریح کرد: حمایت از ولایت فقیه، تبئین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در چهل سال اخیر با شعار (افتخار به گذشته و امید به آینده)، امر به معروف و نهی از منکر و کمک به محرومین از جمله مواردی است که مداحان باید در اجرا‌های خود مد نظر قرار دهند.
 
مسئول بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در این کارگاه بیش از ۲۰۰ نفر از مداحان نوجوان و جوان خواهر و برادر حضور پیدا خواهند کرد و در پایان گواهی نامه آموزشی اهدا خواهد شد.

شایان ذکراست،  استاد رحمان نوازی مداح و استاد دانشگاه تهران میهمان ویژه این کارگاه است.
ارسال نظرات