معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان:
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت : یکی از اهداف سند چشم‌انداز فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت جدید توسعه فرهنگ مسجد محوری است.
کد خبر: ۹۰۵۳۸۳۷
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ حسین محمدی در آئین افتتاح نخستین دوره همایش معرفتی هیت های مذهبی  دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود : پایلوت فعالیت‌های فرهنگی از قدیم تاکنون مساجد بوده‌اند. در دانشگاه نیز برای رونق ارتباط دانشجو با مساجد مهمترین اتفاق توسعه تفکر هیئت محوری است.

محمدی عنوان کرد: یکی از بهترین ابزارهای ارتباط دانشجویان با مساجد دانشگاه‌ها راه‌اندازی هیئت‌های مذهبی دانشگاه است. این امر مستلزم آشنایی دانشجویان با آداب هیئت داری و نحوه اداره هیئت در دانشگاه می باشد.

معاون فرهنگی  دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان اضافه کرد : همه برنامه‌های این دوره به گونه‌ای در نظر گرفته شده است تا دانشجویان با اهداف اصیل هیئات در دانشگاه‌ها آشنا گردد.

محمدی تاکید کرد: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری یکی از مهمترین مغفولات در دانشگاه‌ها این است که به مباحث تربیتی و مباحث پرورشی چندان بها داده نشده است و از نهادهای فرهنگی دانشگاه‌ها مطالبه کرده‌اند که حتما در کنار مباحث علمی مباحث فرهنگی و تربیتی را در دستور کار قرار دهید؛ لذا توسعه هیئت‌های مذهبی دانشجویی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به شرایط ویژه مذهبی زنجان ، اظهار کرد: استان زنجان در کشور و جهان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی شناخته شده است؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برای نیل به اهداف فرهنگی کلان دانشگاه در این اقدام پیش قدم شده‌است .

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان خاطرنشان کرد: 600 تا 700 نفر از دانشجویان در قالب هیئت‌های مذهبی در استان ساماندهی شده‌اند.

گفتنی است امسال در 15 روز ایام ماه محرم در مهدیه دانشگاه برنامه هیئت مذهبی دانشجویی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات