مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان:

هیات های مذهبی دانشجویی ظرفیت مهم فرهنگی کشور است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت : جمعیت جوانان شاغل به تحصیل بزرگترین فرصت برای جامعه مذهبی و فرهنگی کشور است و هیات های مذهبی دانشجویی مهمترین ظرفیت فرهنگی جامعه است.
کد خبر: ۹۰۵۳۸۳۹
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ حجت الاسلام سعید احمدی  ، در مراسم افتتاحیه نخستین  دوره آموزشی - معرفتی هیئات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که در زنجان از 12 تا 16 شهریور ماه درحال برگزاری است افزود : جوانی سن نشاط بوده و جوان قلب تپنده جامعه است. اگر نشاط، عاطفه و حرکت و پویایی در جامعه داریم به دوران جوانی و جمعیت و نسل جوان منعطف میگردد.

وی با اشاره به  مفهوم هیئت مذهبی بیان کرد: هیئت‌های مذهبی ، توام با احساس معنویت ، پر شور و پر نشاط بوده که از فطرت پاک انسانها برخواسته و در بستر معرفت اهل بیت (ع ) جاری و ساری میگردد.

وی با اشاره به تجمع مذهبی مردم استان زنجان در هشتم و یازدهم محرم گفت : ایمان ، عشق و علاقه مردم به اهل بیت پیامبر (ص) و مظلومیت تاریخی حضرت امام حسین (ع) مردم را در این ایام بدون کمترین تبلیغات و تشریفات به میعادگاه عاشقان حسین (ع) می کشاند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: محیط دانشگاه بر اساس ویژگی های جمعیتی برگرفته از جوانان فرهیخته، دانشجو و متدین است و این محیط شباهت بسیاری به محیط یک هیئت دارد. دانشگاه با دارا بودن پتانسیل دوران جوانی موتور محرکه جامعه بوده و علَم دین ، مذهب و معنویت از این جایگاه برافراشته می شود.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه هیئت های دانشجویی می توانند در کنار اجرای برنامه‌ها و سایر فعالیت های فرهنگی و آموزشی به شکل علمی و مدون به فعالیت های مذهبی بپردازند گفت : نشاط معنوی در کنار علم آموزی در جوانان ضرورتی اجتناب ناپذیر است و انسجام و برنامه ریزی دقیق می تواند افق روشنی برای جامعه دانشجویی باشد.

وی اضافه کرد: یکی از فواید برگزاری دوره ها و کارگاه های معرفت افزایی در فعالیت های مذهبی و دانشجویی ، هویت بخشیدن بر هیئات مذهبی دانشگاه‌ها است . در واقع ماموریت یک دانشجوی تراز انقلاب مشخص خواهد شد و متناسب با آن ماموریت، معرفت لازم را می‌آموزد؛ همچنین مهارت‌های لازم جهت ایجاد یک کانون عاطفی و فکری در قالب هیئت را فرا می‌گیرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان عنوان کرد: اکنون بسیاری از هیئات مذهبی به مشق سالیانه ورود پیدا کرده‌اند، مشق امسال طبق فرمایش مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی است پس یکی از سرفصل های اعضای هیئت های دانشجویی می‌تواند بر مبنای شعار سال با استفاده از ظرفیت دانشجویی برای تحقق آن باشد.

وی ادامه داد: موقیعت ما موقیعت عاشورا نیست بلکه موقعیت تاسوعا است و باید موقعیت خود را در تاسوعا بیابیم تا عاشورای مناسبی را رقم بزنیم.

ارسال نظرات