خبرهای داغ:
جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس

۵۰ عنوان جدید کتاب در حوزه ثبت آثار شهدا جهت ارائه در کنگره سه هزار شهید استان قزوین

سردار ناظری گفت: آنچه در حوزه نشر ادبیات انتظار داشتیم با انجام پروژه های پرمحتوا، بسیار خوب تعریف شده است. همچنین ۵۰ عنوان کتاب جدید و ده عنوان کتاب از سالهای قبل تهیه شده که اگر عناوین قبلی کارهای خوبی ارزیابی شود، دوباره به چاپ خواهد رسید.
کد خبر: ۹۰۵۳۸۷۳
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵

سردار علی ناظری جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، در خصوص امور اجرایی کنگره بیان کرد: امروز جهت نظارت بر برنامه های کنگره سه هزار شهید و میزان پیشرفت و کنترل امور در جلسه حضور داریم.
 
 وی گفت: گزارشی از کمیته های مختلف از جمع آوری اثار شهدا تا نشر و ادبیات و از کمیته های بسیج دانش آموزی و هنرمندان بازدید شد که ۸۵ درصد از امور محوله به این کمیته ها انجام شده است. 
 
 جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار کرد: تیم بسیار خوبی در حوزه نشر آثار وجود دارد که با استفاده از اساتید برجسته امر، بخش اعظمی از کار انجام شده و گزارشهای موجود نشان داده که اجرای امور محوله به کمیته ها به خوبی در حال اجرا می باشد. 
 
سردار ناظری عنوان کرد: همچنین شورای سیاست گذاری و مجموعه کل ادارات استان قزوین نیز در این اتفاق بزرگ فرهنگی ورود بسیار خوبی داشته اند و در این مسیر، هماننددوران دفاع مقدس، همبستگی بسیار خوبی برای پشتیبانی از ستاد کنگره سه هزار شهید استان وجود دارد.
 
وی افزود: ایجاد مدارک مستند برای برگزاری این کنگره کاری است که با دوسال تلاش نمی توان آن را تهیه کرد بلکه حدود پنج سال برای جمع آوری این اسناد گذشته و این امر اهمیت موضوع را نمایان می کند.
 
جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: همت عمومی در انجام این امر کاملا مشهود است و امیدواریم برنامه ها طبق زمانبندی درست انجام شود و با توجه به نزدیکی به روز برگزاری این کنگره، همبستگی های استانی بیشتر شود.
 
سردار ناظری خاطرنشان کرد: در بحث پشتیبانی نیز همه اقشار هرچه در توان داشتند پای کار اورده اند که جای تقدیر از همه عوامل اجرایی سازمانی و استانی دارد.
 
این مسوول کشوری یادآور شد: آنچه در حوزه نشر ادبیات انتظار داشتیم با انجام پروژه های پرمحتوا، بسیار خوب تعریف شده است. چهار کمیته اصلی جهت بررسی و برنامه ریزی های دقیق برای کنگره وجود دارد. همچنین ۵۰ عنوان کتاب جدید و ده عنوان کتاب از سالهای قبل تهیه شده که اگر عناوین قبلی کارهای خوبی ارزیابی شود، دوباره به چاپ خواهد رسید.
 
وی در خصوص ایجاد راههایی جهت ماندگاری این کنگره اضافه کرد: همه کنگره ها ویژگی خاص دارند اما باید نوعی برانگیختگی در بین مخاطبین ایجاد شود، همچنین تولید محصولات است هر مجموعه ای باید خاص مخاطب ارائه دهد تا ارتباط را با زمان جنگ ایجاد کند. باید بتوانیم مولفه هایی را ایجاد کنیم که به راحتی دراختیار مخاطب قرار گیرد.
 
جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار کرد: مقام معظم رهبری امروز اقتصاد مقاومتی را مطرح می کند الگوهایی که در راستای کنگره ارائه می شود می تواند در شرایط کنونی، کمک شایانی به فرهنگ و اقتصاد جامعه داشته باشد.
 
سردار ناظری ضمن اشاره به فعالیت سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و نیاز نسل جوان در شناسایی شخصیت شهدا بیان کرد: از جنبه تاریخی برای نسل فعلی که در مقابلش مشکلات زیادی وجود دارد، نیاز است تا آثار فاخری از بزرگان هنر در این زمینه داشته باشیم که با تلفیق هنر و آثار بجای مانده از شهدا بتوانند مخاطبان جوان را جذب نمایند.
 
وی اضافه کرد: یکی از اثرات کنگره همین است که صورت مساله را باز کند و این فرایند که با حضور رزمندگان و خانواده های شهدا و نیز حضور هنرمندان آثاری ماندگار در قالب فیلم و عکس و هنر ارائه دهد و نمای جدیدی از هنر را که جذابیت های مورد پسند نسل جوان را داشته باشد  تهیه نماید.
 
جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در پایان با اشاره به فیلم به وقت شام و تاثیر آن در ذهن مخاطب گفت: نتیجه کار، هنری ماندگار است که توانسته با محتواسازی فضایی خاص را برای بیداری نسل جوان ارائه دهد. 
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها