خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: طی سال‌های اخیر بیش از ۸۰ پروژه اقتصادمقاومتی در استان قم به مرحله اجرا رسیده و برای توسعه استان، بر توانمندی‌های داخلی استان تکیه کرده ایم.
کد خبر: ۹۰۵۳۹۰۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
اجرای ۸۰ پروژه اقتصادی مقاومتی در قم/ارائه دو بسته حمایتی برای حمایت از اقشار متوسط و کم درآمد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیدحسن رضوی ظهر امروز در نشست خبری که در خانه مطبوعات استان قم برگزار شد، با اشاره به وضع اقتصادی موجود گفت: این شرایط عادی نیست، ولی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و به دنبال آن سازمان‌های دیگر استانی به دنبال آن هستند که تا پایان برنامه ششم در قالب بودجه‌های تعریف شده کارکرد‌های خود را دنبال کنند.

رضوی با بیان اینکه بودجه براساس عملکرد سازمان‌ها است ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ قرار بر این است که بودجه سازمان‌ها براساس عملکردشان باشد و در کشور ۳۶ درصد سازمان‌ها بر این اساس تخصیص بودجه داده شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با اشاره به کاهش فقرمطلق اظهار کرد: سیاست دولت بر این موضوع است که از ابتدای سال کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی این موضوع را پیگیری کرده‌اند و همچنان این سیاست خواهد داشت.

وی با اشاره به موضوع اشتغال گفت: موضوع اشتغال پاشنه آشیل مشکلات کشور است که بیشترین مطالبات مردم از دولت هم این موضوع است، در بحث اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی برنامه‌های مفید و قابل توجهی ارائه و اجرا شده است.

رضوی با اشاره به اینکه باید برخی از پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم، ادامه داد: اهداف سازمان بودجه تسریع در تخصیص منابع است، در بخش استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی سران سه قوه تبصره‌های ۱۸ و ۱۹ را برای تسریع و واگذاری به بخش خصوصی تصویب کرده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: در این موضوع بحث اتکا به ظرفیت‌های درونی مطرح است که از امکانات مجموعه‌های خود استفاده کنیم. نزدیک به ۴۰ جلسه در چند سال گذشته داشته‌ایم و بیش از ۸۰ پروژه اقتصاد مقاومتی مطرح و انجام شده است و تکیه بر توانایی‌های داخلی از اهداف این پروژه هاست.

رضوی با اشاره به اینکه منابع و بودجه‌های دولتی محدود هستند ادامه داد: به همین دلیل امیدی نیست که دولت بتواند پروژه‌ها را به اتمام برساند، همچنین در این شرایطی که دشمن درحال جنگ اقتصادی است باید به سمت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و جذب سرمایه از این بخش برویم.

وی با اشاره به موضوع گردشگری اظهار کرد: در استان آنچه به عنوان هدف در اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته ایم استفاده از ظرفیت بخش گردشگری و همچنین تولید برق به وسیله انرژی خورشیدی هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با اشاره به موضوع حمایت از قشر ضعیف جامعه گفت: بر این اساس دولت دو بسته حمایتی آماده کرده است که در چند روز آینده در مسیر حمایت از حقوق بگیران و قشر متوسط و ضعیف جامعه ارائه خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها