خبرهای داغ:
مدیرکل مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما:

همایش اخلاق و رسانه آذر ماه برگزار می‌شود

مدیرکل مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما گفت: در روز‌های هفتم و هشتم آذرماه همایش اخلاق و رسانه برگزار می‌شود، مراسم افتتاحیه این همایش در روز هفتم آذرماه در تهران و اختتامیه آن در روز هشتم آذرماه در قم خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۵۳۹۰۱
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
همایش اخلاق و رسانه آذر ماه برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد حسین ظریفیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به ویژگی‌های همایش علمی پژوهشی اخلاق و رسانه اظهار کرد: این همایش، نخستین همایش در نوع خود است که در مرکز پژوهش‌های اسلامی سازمان صدا و سیما طراحی شد و این همایش با همکاری بیش از ۵۰ مرکز پژوهشی حوزوی و دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان صدا و سیما به عنوان یک دستگاه حاکمیتی با داشتن بیش از ۱۵۰ شبکه تلویزیونی و رادیویی بیشترین نیاز را به توجه به حوزه اخلاق دارد، رسانه اخلاقی با پایبندی به اخلاق نظری و عملی و توجه به ارزش‌های دینی، دغدغه سازمان صدا و سیما است.

مدیرکل مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما افزود: باید در سازمان صدا و سیما، نهادی، اصول و چارچوب‌های اخلاقی را تعریف کند و این وظیفه بر عهده اداره کل پژوهش‌های اسلامی این سازمان قرار گرفته است.

ظریفیان، استقال پژوهشگران از همایش علمی پژوهشی اخلاق و رسانه را خوب دانست و تصریح کرد: تا هفتم مهرماه زمان ارسال چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش است، پایان مهرماه هم آخرین زمان ارسال متن کامل به دبیرخانه همایش است و در روز‌های هفتم و هشتم آذرماه همایش اخلاق و رسانه برگزار می‌شود، مراسم افتتاحیه این همایش در روز هفتم آذرماه در تهران و اختتامیه آن در روز هشتم آذرماه در قم خواهد بود.

وی ادامه داد: در مهرماه و آبان ماه امسال شاهد برگزاری نشست‌های علمی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با موضوع اخلاق و رسانه خواهیم بود و ایجاد یک موج علمی در این زمینه را در نهاد‌های علمی دنبال می‌کنیم.

مدیرکل مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما افزود: برگزاری همایش علمی و پژوهشی اخلاق و رسانه نخستین گام برای تولید اندیشه در این زمینه است، همچنین در همایش به دنبال آسیب شناسی عملکرد رسانه‌ها به لحاظ اخلاقی هستیم، گرچه که این پایش به صورت مستمر در بخش‌های مختلف سازمان صدا و سیما انجام می‌شود.

ظریفیان با اشاره به مراسم اختتامیه همایش اخلاق و رسانه اظهار کرد: زمان برگزاری مراسم اختتامیه این همایش همزمان با میلاد رسول اکرم (ص) است، رویکرد اصلی همایش در بخش‌ها و موضوعات پیشنهادی مبانی معرفت شناسی، هستی شناسی، انسان شناسی، دین شناسی، ارزش شناسی و روش شناسی اخلاق اسلامی است.

وی ادامه داد: از ابتدای تاسیس مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما تاکنون ۸۰۰ کتاب و هزار و ۲۰۰ نشریه در قالب‌های مختلف در این مرکز تولید شد و بخش زیادی از آثار مرکز مورد استفاده صاحب نظران پژوهش‌های بنیادی و برنامه سازان و مدیران سازمان صدا و سیما قرار گرفت، اداره کل پژوهش‌های اسلامی یک کتابخانه تخصصی در حوزه دین و رسانه دارد.

مدیرکل مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما افزود: پژوهش‌های بنیادی این اداره کل افق‌های جدیدی را در برابر مدیران و برنامه سازان سازمان صدا و سیما باز کرد، گرچه که پژوهش‌های کاربردی این مرکز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ظریفیان وی در پایان خاطرنشان کرد: در مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، ارتباط خوبی با دانشگاه‌ها داریم و دانشگاه‌های برجسته کشور از جمله دانشگاه علامه طباطبایی در حال همکاری با این مرکز هستند تا از موازی کاری در زمینه پژوهش‌های دانشگاهی جلوگیری شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار