معاون نظارت بر اجرای استاندار سازمان ملی استاندارد گفت: در ارزیابی که از 2 هزار و 730 آسانسور دستگاه‌های اجرایی انجام دادیم 97.3 درصد آسانسورها استاندارد نبودند.
کد خبر: ۹۰۵۳۹۳۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حیدر مرندی‌مقدم  امروز در جلسه شورای استاندارد استاندار لرستان اظهار داشت: تا قبل از اسفند 96 قانون سازمان ملی استاندارد را داشتیم که به قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی تغییر کرده و در آن همه دستگاه‌های اجرایی نقش دارند و مکلف‌اند تمام فعالیت‌های خود را در این راستا اجرا کنند.

وی به بحث استاندارد آسانسور اشاره کرد و افزود: سال 95 در ارزیابی که از 2 هزار و 730 آسانسور دستگاه‌های اجرایی انجام دادیم 97.3 درصد آسانسورها استاندارد نبودند.

معاون نظارت بر اجرای استاندار سازمان ملی استاندارد بیان داشت: در مورد آسانسور دو مشکل داریم؛ اول در ساختمان‌های جدیدی که آسانسور نصب می‌کنند که مشکل در این زمینه کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اساسی ما در بحث اعتبارات گواهینامه‌های استاندارد آسانسور است که این گواهینامه‌ها یکسان بوده و پس از این مدت مجدداً باید تأییدیه اخذ شود.

مرندی مقدم گفت: مشکل ما آسانسورهایی هستند که تأییدیه گرفته‌اند اما پس از طی یک سال از گذشت زمان اخذ گواهینامه نیاز به بازرسی مجدد دارند که این کار در آسانسورهای ساختمان‌های خصوصی با مشکل همراه است.

وی در مورد مشکلات آسانسورهای مسکن مهر نیز اظهار داشت: در گذشته به دستور وزیر مسکن در دولت نهم به منظور کاهش هزینه واحدهای مسکن مهر از دریافت تاییدیه آسانسور معاف شده بدند که با توجه به اهمیت موضوع  در دوره اخیر وزیر راه و شهرسازی اخذ تاییدیه آسانسور برای مسکن مهر را اجباری کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات