نوجوان مددجوی تحت حمایت کمیته امداد اشکذر، در 15 سالگی با همتی مردانه علاوه بر تحصیل و تأمین نیازهای خانواده برای تعدادی از جوانان روستا نیز شغل ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۰۵۳۹۷۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر ،"جلال" با دریافت وام اشتغال از این نهاد، گلخانه‌ای را در روستای محل سکونتش خریداری کرد و موفق شد علاوه بر خودش برای تعدادی از جوانان روستا نیز شغل ایجاد کند.
دست‌هایش از کودکی به سخت‌کوشی عادت داشت و همراه پدرش دریکی از روستاهای اشکذر به کار کشاورزی و دامداری مشغول بود، ۱۵ سال بیشتر نداشت که گرد یتیمی بر چهره‌اش نشست و پدر را از دست داد.
جلال اکنون مجبور بود علاوه بر تحصیل، برای تأمین مخارج زندگی و کمک به مادرش در کنار کار کشاورزی به بنایی هم بپردازد تا جای خالی پدر در خانه احساس نشود، روزهای زیادی را با تحمل سختی‌ها و مرارت‌ها گذراند تا اینکه در دانشگاه قبول شد.
دانشگاه او از روستای محل سکونت دور بود و وسیله نقلیه‌ای در اختیار نداشت، تأمین هزینه دانشگاه و ایاب و ذهاب دشوار بود، با این‌حال از تحصیل بازنماند و برای تأمین مخارج دانشگاه و زندگی، گلخانه‌ای فاقد امکانات همچون برق و گاز و وسایل گرمایشی به متراژ هزار و ۵۰۰ مترمربع و به مبلغ سالانه ۱۵ میلیون تومان اجاره کرد.
تمام درآمدش صرف اجاره ‌بهای گلخانه و شهریه دانشگاه شد اما با تلاش بر مشکلات، چیره و موفق به کسب مدرک کارشناسی حسابداری از دانشگاه میبد شد.
وی با پرس‌ و جو در مورد تسهیلات کمیته امداد به این نهاد مراجعه کرد و با دریافت وام به خرید گلخانه‌، اقدام و با به کار گرفتن کارگری و کشت خیار در این گلخانه به کار خود توسعه داد و اکنون با حمل محصولاتش به شهر و فروش آنها کسب درآمد می‌کند.
جلال علاوه بر خودش موفق شده برای چند نفر دیگر کارآفرینی کند، وی به‌طور میانگین ماهیانه دو میلیون تومان از کشت خیار سبز، درآمد کسب می‌کند و در نظر دارد با بکارگیری نیروی انسانی بیشتر و گسترش فعالیت خود برای تعداد دیگری از افراد جویای کار ایجاد اشتغال کند.
حدود ۳۵ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و یکصد هزار نفری استان یزد زیر پوشش کمیته امداد هستند. به نقل از روابط عمومی کمیته امداد یزد

ارسال نظرات