با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد:
مراسم کلنگ زنی پروژه اسکله ساماندهی قایق‌های صیادی شهرستان کنارک و پروژه اسکله صیادی روستای تنگ با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۴۰۴۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان مراسم کلنگ زنی پروژه اسکله ساماندهی قایق‌های صیادی شهرستان کنارک و همچنین پروژه اسکله صیادی روستای تنگ روز شنبه ۱۰ شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن تأکید بر تلاش دولت در زمینه اشتغال‌زایی در استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فضای مساعد این منطقه برای فعالیت در حوزه شیلات، این ظرفیت مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی افزود: دولت برای ساماندهی مناطق محروم تلاش‌های زیادی انجام داده است. در این راستا نیاز به حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی نیز داریم تا با فعالیت بهتر باعث رونق این حوزه و ایجاد اشتغال بیشتر شوند.

گفتنی است، پروژه ساخت اسکله ساماندهی قایق‌های صیادی شهرستان کنارک با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان آغاز شده است که ظرف مدت ۱۷ ماه تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید و پس از افتتاح ۶ هزار صیاد امکان استفاده از این اسکله را خواهند داشت. پروژه ساخت اسکله روستای تنگ نیز با بودجه‌ای بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان شروع شده است که پس از اتمام ظرفیت استفاده ۲۰۰ لنج را خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این اسکله‌ها سالانه ۶۰ هزار تن ماهی وارد بازار مصرف شود.
ارسال نظرات