مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه ولیعصر رفسنجان: هسته رباتیک بسیج دانشجویی دانشگاه ولیعصر عج، در جهت تحقق مصداق های عملی اقتصاد مقاومتی که امروز نیاز آن بیشتر در جامعه درک میشود، فعالیت میکند تا به مسئولان بفهماند خودمان هستیم که بایدمشکلات خودمان را حل کنیم.
کد خبر: ۹۰۵۴۰۴۷
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج  در کرمان ،   علیرضا علینقی زاده،مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه ولیعصر رفسنجان، در رابطه با فعالیت هسته رباتیک این دانشگاه گفت:  هسته رباتیک بسیج دانشجویی دانشگاه ولیعصر (عج) با سابقه کسب رتبه سوم مسابقات ایران اوپن و دوبار کسب سهمیه شرکت در مسابقات جهانی، پس از یک وقفه کوتاه سال 96 کار خود را با برنامه ریزی لازم در معاونت علمی بسیج دانشجویی را از سر گرفت.

 

وی افزود: آغاز به کار دوباره این هسته از تابستان سال 96 بود که با برگزاری چند کلاس آموزش مقدماتی در زمینه های برنامه نویسی ،برق و مکانیک در دانشگاه سعی بر این داشتیم که افرادی پس از فرا گرفتن این آموزش ها در ادامه بتوانند این آموزش ها را به بقیه دانشجویان علاقه مند انتقال دهند.

 

علینقی زاده  ابراز داشت: کار این هسته از شروع سال 96 با یک برنامه ریزی دوساله پویا از قبل شروع شد و توانستیم برای تقریبا تعداد 50نفر از دانشجویان ورودی 95و96 علاقه مند کلاس های آموزش مقدماتی را برگزار کنیم و بعداز گذراندن 3مرحله آموزش مقدماتی و گرفتن آزمون پس از هر مرحله از آنها در نهایت در خرداد سال 97تعداد 6نفر از این عزیزان برای گذراندن دوره تخصصی رباتیک در تابستان انتخاب شدند.
 
مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه ولیعصر رفسنجان در ادامه گفت: ما توانستیم با حمایت شورای محترم فرهنگی و دکتر دهقان ریاست محترم دانشگاه و همین طور دکتر نیک روش ریاست محترم سازمان بسیج دانشجویی این دوره دوماهه تخصصی را در زمینه های: 
 
 برق والکترونیک: مبانی الکترونیک - اصول طراحی منطقی - برنامه نویسی ویژه میکروکنترولر ها - میکروکنترولر AVR - میکروکنترولر PIC - آموزش نرم افزار طراحی برد Altium Deigner.
در زمینه کامپیوتر : Network Plus - Security Plus -  
++Cپیشرفته
 مکانیک: Solidworks1 - Solidworks2 - ماشین کاری با نرم افزار Powermill به همراه کار عملی با ماشین CNC
در تهران دایر کنیم که هم اکنون افراد انتخابی در حال گذراندن دوره میباشند.
 
وی تصریح کرد: لازم به ذکر است که این افراد متعهد میباشند که آموزش های خود را پس از فراگیری به سایر دانشجویان علاقه مند تدریس کنند تا پشتوانه هسته رباتیک برای سال های آینده  آموزش های لازم را فراگیرند.
 
علینقی زاده بیان داشت: این هسته مرکزی با هدف شرکت در مسابقات برای سال پیش رو و همین طور کسب رتبه در سال های آینده فعالیت خود را ساخت و توسعه ربات امداد گر ادامه خواهند داد.
 
مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه ولیعصر رفسنجان خاطرنشان کرد: انشالله در نظر داریم این افراد که در سطح نخبه پرورش داده میشوند را در ادامه باهدف تحقق مصداق های عملی اقتصاد مقاومتی با صنعت ارتباط داده و با ارتباط صنعت با دانشگاه بتوانند در راستای خودکفایی ملی به رفع مشکلاتی از صنعت که توانایی آن را دارند بپردازند.
 
 وی در پایان گفت: حال که خیلی افراد و مسئولان امروز در تئوریات اقتصاد مقاومتی مانده اند و افرادی هم فقط یاد گرفتند مطالبه اقتصاد مقاومتی را داشته باشند، در حالی که غافلند خود در صحنه عمل باید وارد شوند به همین جهت، هسته رباتیک بسیج دانشجویی دانشگاه ولیعصر عج، در جهت تحقق مصداق های عملی اقتصاد مقاومتی که امروز نیاز آن بیشتر در جامعه درک میشود،فعالیت میکند تا به مسئولان بفهماند خودمان هستیم که بایدمشکلات خودمان را حل کنیم.
 

انتهای پیام//

ارسال نظرات