استاندار لرستان گفت: لرستان از مطرح ترین ها در محبت به اهل بیت است.
کد خبر: ۹۰۵۴۱۱۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از  لرستان ، سید موسی خادمی  در شانزدهمین اجلاس  بین المللی  تجلیل از پیرغلامان  و خادمان حسینی اظهار داشت: در 24 ذی حجه حداقل سه جریان مهم رخ داده، ابتدا روز مباهله ،  نزول آیه تطهیر و نزول آیه ولایت و ... است .

 وی افزود: 24 ذی حجه سال 60 هجری  اتفاقاتی رخ داده است  در جامعه نبوی انحرافات بزرگی رخ داد و حسین(ع) در زمان خروح از مکه در یکی از منازل بیست گانه استقرار یافت و علی(ع) با شمیر نفاق به شهادت رسید و فاطمه(س)  با پهلوی شکسته به همسر خود پیوست و حسین تنها ماند.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه جامعه به جایی رسیده بود که اصلاح امت تنها از طریق امر به معروف و نهی از منکر ممکن بود، تصریح کرد: امام حسین(ع) از مکه خارج می شود و با علم به پیمان شکنی کوفیان برای رفع بهانه به کوفه می رود، خبر شهادت سفیر خود را شنید و بدعهدی کوفیان علنی شد اما امام حسین(ع) می خواهد رسالت خود را انجام دهد و مسیر تاریخ را تغییر و خطی نورانی ترسیم کند.

 

وی با بیان اینکه امام و یاران او مظلومانه به شهادت رسیدند و با خون خود اسلام را آبیاری کردند، شیعه بعد از 1400 سال بر آن حماسه گریست، درس گرفت، افتخار کرد و  افسوس خورد؛ افسوس برخواسته از عمق وجود تبدیل به طوفان ویرانگری برای بساط ظلم و استبداد شد.

خادمی عنوان کرد:  در همه این سالها شیعه برای امام حسین (ع) روضه خواند و نوحه گرایی کرد، باید اذعان کرد که بخشی از این هویت زیبا محصول مداحان خوش الحان حسینی است،و این جریان همچنان ادامه دارد و امروز لرستان مفتخر است با میزبانی پیرغلامان اهل بیت کانون توجه ایرانیان و شیعیان شود .

 

وی تصریح کرد:  لرستان از مطرح ترین ها در محبت به اهل بیت است و این اجلاسی فرصتی را فراهم ساخت تا از پدید آوردگان شور و شعور حسینی تجلیل کنیم و بر روح ولایی آن ها درود بفرستیم و آیین عزاداری این دیار با اخلاص را یادآوری کنیم.

  انتهای پیام/ 

 

ارسال نظرات