مدیر کل جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار داشت: انتظار می‌رود شهرستان بیجار رتبه اول تولید گندم بین شهرستان‌های کشور را به خود اختصاص دهد.
کد خبر: ۹۰۵۴۱۲۷
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، خالد جعفری در پنجمین جشنواره شهرستانی انگور که در شهر یاسوکند برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرستان بیجار همانند گذشته رتبه اول تولید گندم استان را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: کشاورزان شهرستان بیجار امسال حدود ۲۴۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز مصرف را به مراکز خرید گندم تحویل داده‌اند.

مدیر کل جهاد کشاوزی استان کردستان با بیان اینکه شهرستان بیجار رتبه نهم در دارا بودن باغات دیم در استان است، گفت: ۲۸ درصد باغات انگور استان مربوط به شهرستان بیجار است و جهاد کشاورزی در صدد توسعه باغات دیمی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بیجار در صدد کسب رتبه اول تولید گندم است، افزود: انتظار می‌رود با تلاش کشاورزان و همچنین مسئولان این بخش، شهرستان بیجار بتواند این رتبه را کسب کند.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی هیچ محدودیتی برای تامین اعتبارات لوله گذاری جهت آبیاری قطره‌ای ندارد و از طرح‌های کشاورزان استقبال می‌شود.

علی اکبر ورمقانی فرماندار شهرستان بیجار نیز در ادامه با ذکر اینکه خدمت رسانی به کشاورزان وظایف مدیران است، ادامه داد: کشاورزان کردستان برای کار‌های انجام شده قدرشناس مسئولان هستند این در حالی است که خدمت رسانی وظیفه مدیران است.

وی در پایان یادآور شد: انگور شهر یاسوکند پس از معدن و گندم یکی از قطب‌های تولید ثروت است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات