خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه مسؤولان باید شبانه روز برای حل مشکل گرانی تلاش کنند و به این دلخوش نباشند که این گرانی‌ها ناشی از فشار‌های خارجی است، گفت: گرانی ۱۰۰ درصدی و ۲۰۰ درصدی کارمندان و کارگران را بیچاره کرده است.
کد خبر: ۹۰۵۴۲۷۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
گرانی ۲۰۰ درصدی کارمندان و کارگران را بیچاره کرده است/برخی تجار مسابقه گران فروشی گذاشته اند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به گرانی‌های اخیر در کشور بیان کرد: مسؤولان بدانند در هر جلسه‌ای سخن از گرانی است، آن هم نه گرانی ۲۰ درصد و ۵۰ درصد، بلکه امروز سخن از گرانی ۱۰۰ درصد و ۲۰۰ درصد است و حقوق بگیران، کارمندان و کارگران بیچاره شده اند.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان باید این مسائل را جدی بگیرند بیان کرد: این مسائل نه تنها شوخی نیست بلکه سرنوشت ساز است؛ باید مسؤولان شبانه روز به فکر حل مشکلات باشند و دلخوش به این نباشند که این گرانی‌ها ناشی از فشار‌های خارجی است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات داخلی است و باید با تکیه بر مدیریت صحیح نسبت به حل مشکلات اهتمام داشت، افزود: هرچه تا امروز دولت، مجلس و قوه قضائیه دور هم نشستند خبری نشده است و باید برای حل مشکلات فکری کرد.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی برخی از تجار و کسبه که تعدادشان کم نیست تا وقتی بالارفتن قیمت اجناس را مشاهده می‌کنند اقدام به احتکار و مخفی کردن کالا‌ها کرده و در گران فروشی با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام خاطرنشان کرد: احتکار کننده ملعون است و بر اساس روایات احتکارکنندگان به بیماری صعب العلاج، فقر و تنگدستی گرفتار می‌شوند.

وی در خصوص کشف انبار‌های احتکار کالا بیان کرد: باید اجناس احتکار شده به قیمت عادلانه به مردم فروخته شود نه اینکه اجناس در انبار‌ها باقی مانده و درب آن پلمب شود.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به روایتی از پیامبر اسلام اشاره کرد و افزود: خداوند بنده‌ای که در هنگام خرید و فروش و هنگام پرداخت و دریافت آسان گیر باشد دوس دارد؛ بسیاری از پرونده‌های قضایی به دلیل سخت گیری‌ها است؛ باید در زندگی آسان گیر بود تا بتوان با سازش مشکلات را حل کرد.

وی در خصوص روز مباهله اظهار کرد: در آیه ۶۱ سوره آل عمران به این موضوع پرداخته شده است و این واقعه مهم فضیلتی برای نبی مکرم اسلام بود و منجر به عقب نشینی مخالفان حضرت شد و باید طلاب با مطالعه دقیق این واقعه را برای مردم شرح دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها