خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی خبردا

ایجاد فرصت های شغلی جدید در 200روستا با همکاری قرارگاهشهید ناصری

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: 200 روستا با همکاری قرارگاه شهید ناصری هدف گذاری شده و قرار است سه تا پنج فرصت شغلی جدید در این مناطق ایجاد شود که چنانچه این طرح عملیاتی شود در سال 98 به عنوان الگو در کشور معرفی می شود.
کد خبر: ۹۰۵۴۲۷۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمدمهدی مروج‌الشریعه استاندار خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در مراسم اهدای 200 سری جهیزیه به زوج‌های جوان خراسان جنوبی، اظهار کرد: نیروی زمینی سپاه و قرارگاه شهید ناصری در امر خدمت‌رسانی به مردم، جامعه و جوانان پیشگام بوده است و حرکات ارزنده و شایسته‌ای را در جامعه به سرانجام می‌رسانند که باید قدردان این فعالیت‌ها باشیم.

 وی افزود: امید است مجموعه سپاه در ادامه کار ارزشمند توزیع جهیزیه، مسئله اشتغال جوانان را نیز در استان مد نظر قرار دهد.

 استاندار خراسان‌جنوبی عنوان داشت: 200 روستا با همکاری قرارگاه شهید ناصری هدف گذاری شده و قرار است سه تا پنج فرصت شغلی جدید در این مناطق ایجاد شود. که چنانچه این طرح عملیاتی شود در سال 98 به عنوان الگو در کشور معرفی می شود.

 مروج‌الشریعه با اعلام اینکه از نظر تأمین منابع مالی با هیچ کمبودی مواجه نیستیم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون برداشت 1.5 میلیار دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی موافقت کرده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه طی 5 ماه گذشته با بانک‌های چهارگانه‌ای که طرف حساب پرداخت منابع مالی تسهیلات اشتغال پایدار هستند بیش از 100 میلیارد تومان قرارداد بسته شده است، افزود: تا روز شنبه 10 شهریورماه 83.5 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی به تصویب کلیات سه منطقه ویژه اقتصادی برای خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: می‌توانیم در استان بخشی از کسری پنج مگاواتی برق کشور را تأمین کنیم و این امر تنها با جذب سرمایه‌گذار محقق می‌شود.

 مروج‌الشریعه خطاب به زوج‌های جوان گفت: برای تأمین مشاغل شما و افرادی که به دنبال اشتغال در مناطق روستایی هستند از لحاظ منابع مالی هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد در صورتی که در طول دهه‌های گذشته منابع مالی تحت حمایت نظام و دولت در سیستم بانکی محدود بود.

 وی به نصب 10 هزار واحد تولید انرژی الکتریکی از طریق استقرار پنل‌های تک واحدی خورشیدی با اولویت روستاها اشاره کرد و افزود:  این هدف بزرگی است که البته به دلیل تفاوت ارزش نرخ ارز ما را تا حدودی محدود می‌کند اما این هدف‌گذاری از یک نقطه شروع و در کمترین زمان به پایان خواهد رسید.

 استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در مدت زمان تغییر ساعت کاری ادارت در خراسان‌جنوبی 9 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کردیم، یادآور شد: برق تولیدی در استان 700 مگاوات است که تنها 300 مگاوات در استان مصرف و مابقی صادر می‌شود.

 مروج الشریعه تصریح کرد: دولت در قانون بودجه سال 97 به میزان 7 هزار میلیارد تومان برای مبارزه با فقر و کم معیشتی در اختیار کمیته امداد قرار داده است.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار