تفاهم نامه همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و اداره کل کتابخانه های عمومی با هدف افزایش همکاریها و استفاده از ظرفیتهای مشترک امضا شد.
کد خبر: ۹۰۵۴۳۴۵
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ با حضور مدیران کل کتابخانه های عمومی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، تفاهم نامه همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و اداره کل کتابخانه های عمومی با هدف افزایش همکاریها و استفاده از ظرفیتهای مشترک امضا شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در ابتدای این جلسه گفت: نکات مشترک برای همکاری و همراهی دو مجموعه فرهنگی کتابخانه ها ی عمومی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس وجود دارد.

وی ادامه داد: در همه کتابخانه های عمومی رنگ و بوی ارزشها و جهاد و شهادت وجود دارد.

وی رسالت کتابخانه های عمومی را ذائقه سنجی و ذائقه سازی و مشاوره کتاب دانست و ادامه داد: رویکرد کتابخانه های عمومی ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت و آرمانهای انقلاب اسلامی است.

سبزیان یادآور شد: با توجه به اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم بسیاری از بندهایی که در این تفاهم نامه وجود دارد در این هفته به صورت عملیاتی و با برنامه ریزی بیشتر اجرایی می شود.

حجت الاسلام سبزیان از برگزاری مسابقه کتابخوانی همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و تاکید کرد: شیوه معرفی کتاب و بیان اجمالی از دوران دفاع مقدس و تعریف این دوره در هفته دفاع مقدس کار مناسبی است که ما هم آمادگی داریم در این رابطه رسالت خود را انجام دهیم.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی یکی از نهادهای فرهنگی خالص از حیث فرهنگی و دلبسته به آرمانهای انقلاب اسلامی است و ان شا الله بتواند یکی از بازوان پرقدرت در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارزشهای دفاع مقدس باشد.

 سبزیان ادامه داد: امیدواریم که با همت و تلاش در راه ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و عمل به مسئولیت های خود قدردان و پاسدار خون شهدا باشیم.

 مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز در این جلسه با اشاره به عظمت و جایگاه رفیع جهاد و شهادت گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در ایام دفاع مقدس راهگشای بسیاری از مشکلات کشور بوده و در حال حاضر نیز می تواند گره گشای مشکلات کشور باشد.

 اکبر نجاتی ادامه داد: کتاب و کتاب خوانی تاثیر زیادی در اذهان عمومی دارد و ما باید از این تاثیرگذاری برای فرهنگ سازی در حوزه جهاد و شهادت استفاده کنیم.

 عضویت رایگان ایثارگران، جانبازان، همسر و فرزندان شهدا و اعضاء فعال بسیج و عضویت نیمه بهاء خانوادگی (بصورت دسته جمعی و حداقل 3 نفر) اعضا ستاد «اداره کل حفظ آثار» در کتابخانه های عمومی تحت پوشش، برگزاری مشترک فعالیت های فرهنگی بویژه نشست کتاب خوان، مسابقات کتابخوانی، جلسات نقد کتاب، رونمایی و معرفی کتاب، نمایشگاه های کتاب دفاع مقدس در سطح کتابخانه های عمومی و... از منابع چاپ شده اداره کل حفظ آثار،ارسال فایل الکترونیکی پوسترهای «کتابخوان ماه» به «اداره کل حفظ آثار» و مراکز تابعه جهت اطلاع رسانی در خصوص برنامه ها، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی در «اداره کل کتابخانه های عمومی، تمهیدات لازم به منظور غنی سازی منابع مورد نیاز کتابخانه های عمومی با کتب و نشریات اهدایی از سوی «اداره کل حفظ آثار» و برجسته سازی کتاب های با موضوع دفاع مقدس در سطح کتابخانه های عمومی و ارائه بسته های مطالعاتی مناسبتی (هفته دفاع مقدس و بسیج) از جمله تعهدات اداره کل در حوزه همکاریهای مشترک با بنیاد حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس می باشد.

 تبلیغ و ترغیب ایثارگران، جانبازان، همسر و فرزندان شهدا و اعضاء فعال بسیج جهت عضویت (رایگان) در کتابخانه های عمومی تحت نظارت «کتابخانه های عمومی»، مشارکت در فعالیت های فرهنگی با «اداره کل کتابخانه های عمومی» مانند نشست های کتاب خوان، مسابقات کتابخوانی، جلسات نقد و معرفی کتاب و رونمایی کتاب، نشست های تخصصی مرتبط با کتب دفاع مقدس، کارگاه های آموزشی برای اعضای کتابخانه ها در حوزه های داستان، خاطره، شعر و نیز نمایشگاه های مناسبتی و... با رویکرد ترویج کتابخوانی جهت نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز از جمله تعهدات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در این تفاهم نامه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها