نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش بزرگ تشکل‌های دینی در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز، گفت: حمایت از دین، اسلام و نظام در جایگاه خود امر به معروف است که برای همه لازم است و تبری جستن از دشمنان نظام جمهوری اسلام بهترین نوع از نهی منکر است.
کد خبر: ۹۰۵۴۴۰۸
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه برنامه‌های عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) درباره امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند مفید باشد اظهارداشت: ما با روضه‌ها و سخنرانی‌هایمان می‌خواهیم به دین اسلام کمک کنیم.

وی ادامه داد: اگر نهضت عاشورا هر سال پررونق‌تر و پرشورتر از سال‌های گذشه برگزار می‌شود به واسطه این هیئت‌ها و دسته‌جات است. این هیئات عزاداری هستند که نام و یاد امام حسین (ع) را زنده نگه داشته‌اند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با یادآوری اینکه ماه محرم فرصت بزرگ تبلیغی برای روحانیون، علما و مداحان به شمار می‌آید، بیان کرد:  برای نشر آموزه‌های متعالی اسلام باید امسال دست به دست هم دهیم و برای اولین‌بار عزاداری‌های ماه محرم را از مسجدها آغاز کنیم و یا دسته‌جات عزاداری را به مسجد ختم کنیم.

امام جمعه تبریز در ادامه با انتقاد از هیئت امنای برخی مساجد، تصریح کرد: اینکه هیئت امنای مساجد به هیئات عزاداری میدان نمی‌دهند موجب می‌شود آن‌ها به ساخت حسینیه‌ها روی آورند. باید فضایی فراهم شود تا کودکان و جوانان حضور پررنگی در مساجد داشته باشند.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه در کشور ما فرصت‌های تبلیغی فراوان وجود دارد، افزود: ایام فاطمیه، ایام محرم  و ماه مبارک رمضان هست که زمینه نشر دین اسلام را فراهم می‌کنند. در این ایام فضای معنوی خاص بر جغرافیای شیعه حاکم است به همین خاطر باید محتواهای سازنده و اثرگذار در این ایام عرضه شوند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از مفاهیم قرآنی در مراسم‌های ایام محرم، خاطرنشان کرد: تبلیغ و تشویق به تدبر و فهم قرآن،  بیان احکام شرعی در منبرها و طرح مسائل شرعی در جلسات از جمله وظایف خطیر روحانیون به شمار می رود.

ارسال نظرات