۷۱ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی برای اجرای ۴۲۲ طرح در قروه پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۰۵۴۵۱۸
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، این مطلب را رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه به مناسبت هفته تعاون در نشست با اصحاب رسانه عنوان کرد.

کوروش شعبانی گفت: در شهرستان قروه ۴۳۹ تعاونی با شش هزار و ۵۰۰ نفر عضو ثبت شده که از این تعداد شش هزار و ۱۴۹ نفر عضو تعاونی بوده و سایر افراد در سامانه سهام عدالت هستند.

وی افزود: به شرکت‌های تعاونی برای رونق کارآفرینی تسهیلاتی اعطا شده است که تاکنون از زمان آغاز طرح اشتغال پایدار به ۵ تعاونی تسهیلات اشتغال با مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و ۱۳ تعاونی هم با اعتبار ۸ میلیارد تومان در نوبت دریافت تسهیلات هستند.

شعبانی با اشاره به طرح‌های تکاپو، مهارت آموزی، کارورزی عنوان کرد: در طرح کارورزی تعداد هزار و ۱۰۰ نفر فارغ التحصیل دانشگاهی ثبت نام کرده اند و ۱۵۳ واحد تولیدی برای این طرح اعلام همکاری کرده اند.

رئیس اداره تعاون قروه ادامه داد: در طرح اشتغال فراگیر سه هزار و ۸۴۲ طرح با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان در سامانه ثبت شده اند و ۹ میلیارد تومان هم پرداخت شده است و با این میزان پرداختی، قروه رتبه اول در استان را دارد و همچنین در مشاغل خانگی، اعتبارات کامل را دریافت کرده ایم که ۳۰۹ نفر تاکنون به بانک‌های عامل در این طرح معرفی شده اند و به طور کامل یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان اعتبار مدنظر برای شهرستان مصوب و پرداخت شد.

وی پرداخت تسهیلات از منابع داخلی ادارات را هم یکی دیگر از روش‌های مدنظر برای اشتغالزایی دانست، روشی که از سال گذشته تاکنون موفق به معرفی ۹۲۵ طرح به بانک با ۱۱ میلیارد تومان شده است.

همچنین شعبانی از ۴۲۲ طرح مصوب با اعتبار ۷۱ میلیارد تومان برای اشتغال پایدار روستایی از اسفند سال گذشته تاکنون خبر داد و تصریح کرد: از این میزان نُه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ۱۲۲ طرح تسهیلات پرداخت شده است و با این پرداختی شهرستان قروه در این زمینه رتبه پنجم استان را دارد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات