امام جمعه هرات راه نجات کشور را در شرایط کنونی عدم اعتماد به غرب عنوان و گفت: یکی از راه های خنثی کردن توطئه های دشمنان ارتباط با کشورهای همسایه و ممنوعیت مذاکره با آمریکا جنایتکار است.
کد خبر: ۹۰۵۴۷۴۹
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جعه هرات در خطبه‌های این هفته در جمع نمازگزاران با گرامیداشت ماه محرم، از این ماه به عنوان ماه اثبات حق بر باطل نام برد و اظهار داشت: ماه محرم تجلی ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است.

حجت الاسلام محمد علی جعفری گفت: امام حسین (ع) در روز عاشورا به همگان آموخت که با ایستادگی و مقاومت می‌شود بر سر نیزه‌ها و شمشیر‌ها پیروز شد.

جعفری زنده نگه داشتن اسلام را مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) برشمرد و افزود: زمانی سیدالشهدا تصمیم گرفت در برابر کفر و ظلم بایستد که از اسلام جز نامی باقی نمانده بود و مردم به قرآن عمل نمیکردند و بنی امیه به اسم خدا و اسلام بر مردم ظلم و ستم میکرد.

امام جمعه هرات گفت: در این شرایط ایشان برای احیا اسلام ناب محمدی (ص) قیام کرد و با تحمل سختی‌ها از این آزمایش الهی سربلند بیرون آمد.

وی امر به معروف و نهی ازمنکر را یکی دیگر از اهداف قیام امام حسین (ع) عنوان و اظهار داشت: زیر بنای همه امور فرهنگی جامعه عمل به امر به معروف و نهی ازمنکر است.

جعفری گفت: اگر در جامعه‌ای فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر به درستی عمل شود همه مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اصلاح خواهد شد.

خطیب نماز جمعه هرات افزود: ترویج فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر وظیفه خاص دولت‌ها نیست و مردم نیز باید در عمل به آن با همه نهاد‌ها همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نشات گرفته از قیام عاشوراست، خاطر نشان کرد: قیام امام حسین (ع) به ما آموخت تا در مقابل زیاده خواهی دشمنان بایستیم و در این راه از اصول دینی و اعتقادی خود دست نکشیم.

امام جمعه هرات در خطبه دوم به مبحث جنگ اقتصادی دشمن علیه جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: ترسیم آینده تاریک از اقتصاد ایران، القا وجود فساد در نظام، ایجاد حس بد بینی و ناامیدی در بین مردم و آشفته کردن بازار‌های داخلی از مهمترین اهداف دشمن در زمینه جنگ اقتصادی است.

وی راه نجات کشور را در شرایط کنونی عدم اعتماد به غرب عنوان و خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های خنثی کردن توطئه‌های دشمنان ارتباط با کشور‌های همسایه و ممنوعیت مذاکره با آمریکا جنایتکار است.
ارسال نظرات