سید ساجد یعقوبی
مسئول نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات مرصاد اردبیل گفت: در آستانه هفته دفاع مقدس نمایشگاه رزمی فرهنگی در محل دریاچه شورابیل اردبیل برگزار می‌شود و عملیات مرصاد در این نمایشگاه توسط رزمندگان تیپ ۳۷ سپاه حضرت عباس (ع) استان بازخوانی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۴۸۳۳
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در آستانه هفته دفاع مقدس نمایشگاه رزمی فرهنگی در محل دریاچه شورابیل اردبیل برگزار می‌شود و عملیات مرصاد در این نمایشگاه توسط رزمندگان تیپ ۳۷ سپاه حضرت عباس (ع) استان بازخوانی می‌شود.

در عملیات مرصاد که در آن زمان رژیم بعثی عراق با بیش از ۱۵ هزار نفر نیروی ضد انقلاب و منافق و با امکانات و تجهیزات مدرن با رزمندگان کشورمان درگیر شدند به هوای این که بتوانند ضربه محکم به رزمندگان و کشور وارد کنند دراین عملیات شرکت کردند که با اقتدار و هوشیاری رزمندگان اسلام ضربه محکمی به رژیم بعثی عراق وارد شد.

در عملیات مرصاد که دشمنان با اطمینان کامل برای شکست رزمندگان آمده بودند، ولی با مقابله جدی رزمندگان اسلام روبه‌رو شدند که پیروزی رزمندگان اسلام برای همیشه در تاریخ ماندگار شد و ضربه محکمی به رژیم بعثی عراق و منافقین وارد آمد.

هم‌اکنون برنامه‌ریزی شده تا عملیات مرصاد توسط رزمندگان تیپ سپاه حضرت عباس (ع) استان در محل دریاچه شورابیل برگزار می‌شود و مردم از نزدیک می‌توانند از نزدیک این عملیات را تماشا کنند تا یاد و خاطره شهدای والامقام را گرامی بدارند.

برگزاری نمایشگاه رزمی فرهنگی در دو بخش نظامی و فرهنگی

سرهنگ پاسدار سید حبیب هاشمی مسئول نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات مرصاد گفت: نمایشگاه رزمی فرهنگی همه‌ساله در استان اردبیل برگزار می‌شود و امسال این نمایشگاه نسبت به سال گذشته متفاوت بوده و برنامه‌های مختلفی در این محور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که برگزاری نمایشگاه رزمی فرهنگی در دو بخش نظامی و فرهنگی مبنای کار قرار گرفته است بیان کرد: بخش نظامی رزمندگان تیپ ۳۷ سپاه حضرت عباس استان عملیات مرصاد را بازخوانی می‌کنند و مردم می‌توانند از این نزدیک از این عملیات بازدید کنند.

هاشمی گفت: علاوه بر بازخوانی عملیات مرصاد در این نمایشگاه بخش‌های فرهنگی نیز مبنای کار قرار گرفته و غرفه‌های فرهنگی در این نمایشگاه دایر می‌شود و همشهریان می‌توانند از این غرفه‌ها بازدید کنند.

مسئول نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات مرصاد افز. د: نمایشگاه رزمی فرهنگی امسال به صورت باشکوه و منظم برگزار می‌شودو در این نمایشگاه یاد و خاطره رزمندگان اسلام گرامی داشته می‌شود و برنامه‌های مختلف فرهنگی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اساسی ما زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای والامقام، رزمندگان و ایثارگران است و ما با جان و دل یاد شهدای والامقام را ادامه می‌دهیم چرا که امنیت و اقتدار کشورمان در سایه خون پاک شهدا رقم خورده است.

عملیات مرصاد شکست سنگینی به منافقین وارد کرد

یکی از رزمندگان اردبیلی که در عملیات مرصاد حضور داشت اظهار کرد: در عملیات مرصاد ضربه محکمی به دشمنان و ضد انقلابی‌ها وارد شد که در تاریخ جاودانه ماند.

وی گفت: در عملیات مرصاد دشمنان با بیش از ۱۵ هزار نیرو و تجهیزات مدرن در مقابل رزمندگان ایستادند و این منافقین با اعتماد کامل که رزمندگان را شکست می‌دهند آمده بودند، ولی چنان ضربه‌ای خوردند که فرامو‌ش‌نشدنی است.

این رزمنده ادامه داد: در عملیات مرصاد رزمندگان اسلام با شجاعت و ایثار به مقابله منافقین و ضد انقلابی‌ها رفتند و به پیروزی بزرگی دست یافتند که فراموش نمی‌شود.

وی گفت: ما قدردان رشادت‌های رزمندگان هستیم چرا که اقتدار و عظمت کشورمان در سایه رشادت‌های آنان به وجود آمده و ایثارگری‌های رزمندگان فراموش نخواهد شد.

نمایشگاه رزمی فرهنگی همزمان با هفته دفاع مقدس ۳۱ شهریور در محل دریاچه شورابیل اردبیل آغاز می‌شود که به مدت یک هفته دایر خواهد بود و هموطنان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

نمایشگاه رزمی فرهنگی در دو بخش نظامی و فرهنگی دایر خواهد بود که در بخش فرهنگی غرفه‌های فرهنگی دایر می‌شود و در بخش نظامی نیز عملیات مرصاد توسط رزمندگان برگزار می‌شود.
ارسال نظرات