مسئول گروه جهادی شهید وزوایی حاضر در رزمایش محمد رسول الله در گفت و گو با «بسیج» مطرح کرد

تغییر الگوی کشت به منظور اشتغال زایی به همت گروه جهادی وزوایی

یوسفی گفت: متاسفانه کشت موجود در روستای افضل آباد به مصرف خوراک دام می‌رسد و درآمدی برای جوانان ندارد، بنابراین برای اشتغال زایی جوانان به تغییر الگوی کشت پرداخته شده است.
کد خبر: ۹۰۵۴۹۳۳
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
علی یوسفی مسئول گروه جهادی شهید وزوایی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، در راستای فعالیت‌های این گروه جهادی در رزمایش بزرگ محمد رسول الله بسیج عنوان کرد: این گروه جهادی در شهرستان شوسف نهبندان از استان خراسان جنوبی در حال فعالیت است.

وی در زمینه اقدامات عمرانی صورت گرفته توسط این گروه جهادی گفت: در روستای کلاته حبیب مسجدی در حال احداث و تکمیل است و در روستای افضل آباد پایگاه بسیج برای فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی تاسیس شد.

یوسفی تصریح کرد: در روستای افضل آباد به دلیل کمبود آب و هدر رفتن آن در زیر زمین کانال کشی و بازسازی استخر انجام گرفت.

وی اظهار داشت: متاسفانه کشت موجود در روستای افضل آباد به مصرف خوراک دام می‌رسد و درآمدی برای جوانان ندارد، بنابراین برای اشتغال زایی جوانان به تغییر الگوی کشت پرداخته شده است.

یوسفی با اشاره به کمبود آب روستای افضل آباد خاطر نشان کرد: با نظر کارشناسان مختلف و همکاری اهالی روستا الگوی کشت به کاشت سیر، زرشک، زعفران و آویشن که نیاز به آب کمتری دارند تغییر یافت.

وی عنوان کرد: در زمینه آموزشی گروهی از برادران و خواهران به شهرستان نهبندان اعزام شده و به برگزاری کلاس‌های آموزشی و کمک درسی برای دانش آموزان می‌پردازند.

یوسفی در پایان در زمینه اقدمات فرهنگی صورت گرفته توسط این گروه جهادی گفت: برنامه‌های مختلفی از قبیل نقاشی، احکام و کلاس‌های قرآنی انجام گرفته است.
ارسال نظرات