امام جمعه درگز بیان داشت: این ولع و سیری ناپذیری که متاسفانه برخی افراد در داخل گرفتار آن شده و حتی بعضی از کالا‌ها را در منزل احتکار می‌کنند؛ حاصل برنامه ریزی‌های اتاق جنگ دشمن است
کد خبر: ۹۰۵۴۹۸۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمد حسین ایروانی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی الغدیر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: ملاک در فضیلت و تقوا، عمل همراه با تقواست.

وی در ادامه با اشاره به ایام مباهله و نزول آیات مرتبط با این روز تشریح کرد: مهم‌ترین درس مباهله این است که پیامبر گرامی اسلام، مومن‌ترین افراد به دین خود بودند چرا که در هنگام سختی‌ها و شدائد، اهل بیت خود را همراه کرده و از وجود مبارک آن‌ها هزینه می‌کردند؛ ایات مباهله بهترین آیات در وصف فضائل امیرالمومنین است؛ در این آیات حضرت علی (ع) به عنوان نفس و جان پیامبر خطاب شده است.

امام جمعه درگز در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امروز شبکه‌های اجتماعی به یکی از دشمنان ارتباطات واقعی میان انسان‌ها تبدیل شده و نقش بسیار مهمی را در طلاق‌های خانوادگی ایفا می‌کند؛ مسئولین و خانواده‌ها باید دست در دست یکدیگر داده و با برنامه ریزی صحیح، در برابر این هجمه فرهنگی دشمن ایستادگی کنند.

حجت الاسلام ایروانی ماه محرم را ماه شکوفایی اسلام دانست و گفت: اسلام با امام حسین (ع) شناخته می‌شود، با ایشان رشد کرده و با ایشان حفظ می‌شود؛ ماه محرم ماه قیام عدالت در برابر ظلم، ماه قیام و شهادت و شجاعت است؛ لذا این ایام را باید قدر دانست و از آن در جهت ترویج فرهنگ عاشورایی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: این روز‌ها آخرین حربه دشمنان، جنگ هوشمندانه ترکیبی است که با به کارگیری همزمان فشار‌های اقتصادی و روانی، به دنبال این هستند که مسئولان ما را دچار اشتباه محاسباتی کرده و وادار به انفعال کنند و از سوی دیگر مردم را به یاس و ناامیدی سوق دهند.

امام جمعه درگز تشریح کرد: این ولع و سیری ناپذیری که متاسفانه برخی افراد در داخل گرفتار آن شده و حتی بعضی از کالا‌ها را در منزل احتکار می‌کنند؛ حاصل برنامه ریزی‌های اتاق جنگ دشمن است؛ بدخواهان ملت ایران به موازات جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی را به طور جدی در دستور کار قرار داده اند.

حجت الاسلام ایروانی تاکید کرد: اگر آحاد مردم و به ویژه نخبگان جامعه، نسبت به شرایط و جایگاه نظام غفلت کرده و عرصه جنگ نرم را فراموش کنند، قطعا ضربات سهمگینی را متحمل خواهیم شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان ابراز کرد: با وجود همه فضاسازی‌های تبلیغاتی دشمنان، این انقلاب و کشور در حال پیشرفت است و انشالله مشکلات پیش رو را با همت مردم و مسئولین پشت سر خواهیم گذاشت.

امام جمعه درگز ضمن گلایه از بی کفایتی برخی مسئولین داخلی تصریح کرد: بخش مهمی از وظیفه اعتماد سازی بر عهده مسئولین اجرایی کشور است؛ وزیر بی حالی که شرایط جاری کشور را درک نکند به درد این نظام و این مردم نمی‌خورد.

امام جمعه درگز در پایان خاطر نشان کرد: هیچ دولتی بدون کمک و پشتیبانی مردم قادر به فعالیت نیست؛ دشمن در تلاش است تا اعتماد مردم را نسبت به دولت و قوه قضائیه از بین ببرد؛ اگر در مقابل دشمنان بایستیم، به توفیق الهی آن‌ها را به زانو در خواهیم آورد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها