عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به فعالیت بیش از ۳ هزار شرکت دانش بنیان در کشور گفت : تا پایان سال ۱۴۰۴ این رقم باید به ۲۰ هزار شرکت برسد.
کد خبر: ۹۰۵۵۰۵۰
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
 

 

 

بهگزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از استان گلستان ؛ دکتر محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که در سفر سه روزه به استان گلستان به سر می برد ، ظهر روز پنجشنبه 15 شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد : یکی از اولویت های اصلی ما حمایت از شرکت های دانش بنیان در راستای اقتصاد مقاومتی است و در همین رابطه صندوق نوآوری و شکوفایی و قوانین حمایت از شرکت های دانش بنیان و رفع موانع تولید در این کمیسیون مصوب شد .

دکتر زاهدی افزود : بیش از 3 هزار شرکت دانش بنیان در کشور مشغول فعالیت هستند و قرار است تا پایان سال 1404 این رقم به 20 هزار شرکت برسد و قطعا تحولی علمی و عمیق در کشور ایجاد خواهد شد .

وی با اشاره به فعالیت 60 شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت : از اینکه می بینم در این دانشگاه چنین تحولات علمی رخ داده ، برایم باور کردنی نیست و این دانشگاه می تواند در کشور پایلوت و الگو شناخته شود .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت : در بازدیدی که از دانشگاهها و مراکز علمی و داشگاهی گرگان داشتیم رویکردهای خوبی را شاهد بودیم که نوید بخش اتفاقات خوبی در آینده خواهد بود .

دکتر زاهدی در ادامه با اشاره به  قانون نظام آموزش مهارتی  آن را مهم و حیاتی خواند و تاکید کرد : این قانون با هشت نوع صلاحیت حرفه‌ای و مهارتی تصویب شده که آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای و بخش آموزش عالی بایستی به سمت مهارت آموزی به تحصیل کنندگان بروند .

این نماینده مجلس بیان داشت : برای ارتقاء و استخدام اعضای هیات علمی دانشگاه ها باید آیین نامه ها تغییر کنند و اشتباه است که استخدام هیات های علمی بر اساس مقالات علمی است چرا که اینگونه مقالات برای کشور تولید ثروت نمی کنند .

زاهدی با بیان اینکه  فناوری ، پژوهش و تجازی سازی می تواند موتور حوزه علم و فناوری را به حرکت در بیاورد اضافه کرد : پایگاه علمی خوبی در کشور نداریم و مسئولین چه در دولت و چه در مجلس باید در این زمینه علاوه بر انگیزه‌های معنوی، حمایت‌های مالی را انجام بدهند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص حواشی که اخیرا در بحث پایان نامه دکتری حسین فریدون برادر رئیس جمهور بوجود آمد گفت : پشت صحنه ورود این فرد به دانشگاه یک نوع رانتخواری و فشار سیاسی وجود دارد .

دکتر زاهدای یادآور شد : دکتر عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات باید در این زمینه پاسخگو باشد و دستور دهد تا گزارش هیئت تحقیق و بررسی این کمیسیون برای اطلاع افکارعمومی منتشر شود .

ارسال نظرات