رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید بسته تجاری جدیدی برای اعمال تعرفه تنبیهی بر روی 267 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی آمده کرده و این بسته به محض اعلام وی، اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۵۰۵۵
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷


به گزارش خبرگزاری بسیج، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از آماده شدن بسته تنبیهی تجاری جدیدی برای ادامه جنگ تجاری با چین خبر داد.

ترامپ که از همان روزهای کارزار انتخاباتی بر روی غیرعادلانه بودن روند تجارت آمریکا با خارجی‌ها بخصوص چین، تمرکز کرده بود، پس از ورود به کاخ سفید، بر روی کالاهایی که وارداتش ۲۰۰ میلیارد دلار برای چینی‌ها عایدی دارد، تعرفه تجاری مضاعف اعمال کرد.

آمریکا روی واردات فولاد از برخی کشورهای دیگر از جمله ترکیه هم تعرفه تنبیهی وضع کرده است. کشورهای قربانی می‌گویند که این کار در حکم نقض قواعد سازمان تجارت جهانی است ولی آمریکایی‌ها هم می‌گویند که کارشان بر اساس ماده ۲۱ «گات» مشروع است.

بر اساس بند ۲ ماده ۲۱ گات، کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی می‌توانند هر گاه به این نتیجه رسیدند که اقدامی «برای حفاظت از منافع حیاتی امنیتی» آنها ضروری است، آن را اجرایی کنند.

حالا ترامپ از ادامه جنگ تجاری سخن می‌گوید. او امروز در هواپیماهای مخصوص رئیس‌جمهور آمریکا، خبرنگاران را به حضور پذیرفته و در برابر آنها گفته که یک بسته جدید برای اعمال تعرفه مضاعف روی ۲۶۷ میلیارد دلار از واردات چینی‌ها آماده است و به محض اعلام ترامپ، این تعرفه تنبیهی اعمال می‌شود.

ارسال نظرات