رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان این‌که تمام دنیا حسرت داشتن رهبر معظم انقلاب را دارند، گفت:‌ هر که از این انقلاب برخوردارتر، ناراضی تر و هر که کم برخوردارتر راضی‌تر است.
کد خبر: ۹۰۵۵۰۷۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،دکتر محمد مخبر در آیین ارسال 2000 جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به زوج‌های مناطق محروم کشور اظهار کرد:‌ مدتی است در ستاد یک سری کارها در حال انجام است که انسان احساس شعف می‌کند.
ارسال ۲۰۰۰ جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به زوج‌های محروم کشور
وی با یادآوری این‌که تفاهمنامه درمان نوزادانی که احتیاج به کاشت حلزون دارند هفته گذشته امضا شد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب روی نرخ رشد جمعیت حساس هستند که یکی از موانع این مسئله مشکلات مربوط به تأمین جهیزیه و مسکن و... است. در ستاد اجرایی فرمان امام روی این مسائل از جمله اشتغال با مدل‌های مختلف در حال کار هستیم و کل ستاد روی این موضوع متمرکز شده‌اند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان این‌که دستورات رهبر معظم انقلاب بر این است هر چه توان است بدون هیچ مضایقه‌ای در اختیار مردم محروم قرار گیرد، اظهار کرد: هر که از این انقلاب برخوردارتر، ناراضی‌تر و هر که کم‌برخوردارتر راضی‌تر است.


وی با اشاره به اجرای پروژه‌های اشتغالزایی در مناطق کمترتوسعه‌یافته، گفت: بر این اساس تاکنون 400 هزار شغل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم طی 5 سال اخیر ایجاد شده و قطعاً در 5 سال آینده این رقم افزایش خواهد یافت.

مخبر با اعلام اینکه "مسکن محرومان را ساماندهی کرده‌ایم که تاکنون 11 هزار واحد آن تکمیل و تحویل شده است"،‌ افزود: بعد از این‌که بنیاد برکت احسان سامان گرفت تأمین جهیزیه با هدفگذاری انجام شد. در برکت احسان هم هر کاری که در حال انجام است بر این محور بوده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأکید کرد: باید قبول کنیم در جنگ تمام‌عیار اقتصادی و رسانه‌ای قرار داریم که از جنگ 8ساله سخت‌تر و البته سهل‌تر است. امروز کل ایران درگیر این جنگ است؛ در جنگ 8ساله بخشی از کشور درگیر بود و 90 درصد مردم زندگی خودشان را می‌کردند. امروز این‌گونه نیست؛ امروز همه ملت ایران هدف هستند و یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی را دنبال می‌کنند که نظام را هدف قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: در جنگ 8ساله واقعاً چیزی نداشتیم، هر تکه از کشور دنبال یک موضوع بود. اما امروز کشور منسجم است، سهل‌تر از این جهت که کشور زیرساخت‌های بسیار زیادی داریم که با دوران جنگ تحمیلی قابل قیاس نیست. ایران یک کشور پرنعمت است، در هلند که به‌اندازه مازندران، گیلان و گلستان است 730 میلی‌متر بارندگی سالانه دارند که 85 میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی دارد.
وی با تأکید بر این‌که "یکی از نیازهای کنونی ما کمک به ارکان نظام است و بزرگترین اشتباه به‌دنبال انتقام گرفتن بودن است"،‌ گفت: رهبر معظم انقلاب حواسشان به همه چیز است و بابت همین از دولت حمایت می‌کنند. در ستاد آمادگی داریم هر کمکی به دولت و ارکان نظام انجام دهیم.

مخبر با ابراز این‌که کارهای موردی ستاد دستور مؤکد رهبر معظم انقلاب است، گفت: تأمین جهیزیه برای زوج‌های محروم کشور یکی از این کارهاست که امروز 300 جهیزیه از مجموع 2000 جهیزیه ارسال خواهد شد. در ماه‌های آینده اتفاقات بسیار خوبی در خدمات‌رسانی به مناطق محروم روی می‌دهد.

وی یادآور شد: در ستاد اجرایی وقتی به مردم وصل می‌شویم 2 به‌علاوه 2 چهار نمی‌شود بلکه وضعیت تصاعد هندسی پیدا خواهد کرد. در بنیاد برکت با 5 میلیون تومان 20 میلیون تومان کار کرده‌ایم. در این بخش‌های اجتماعی که توسعه یافته دنبال همین هستیم.

در این مراسم، مدنی، معاون مشارکت‌های اجتماعی بنیاد احسان برکت نیز گفت:‌ سالانه 650 تا 700 هزار ازدواج در کشور اتفاق می‌افتد که از این میزان 15 درصد از این ازدواج‌ها دچار مشکلات اقتصادی از جمله تأمین جهیزیه می‌شوند.
ارسال ۲۰۰۰ جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به زوج‌های محروم کشور
وی افزود:‌ در مناطقی از کشور جوانانی هستند که حدود 4 سال است در عقد مانده‌اند اما وسایل اولیه زندگی را ندارند.

وی با اشاره به سیاست‌های ستاد اجرایی فرمان امام در این رابطه تصریح کرد:‌ در طرح تأمین جهیزیه مشارکت ‌NGO و گروه‌های جهادی را داشتیم.

مدنی راجع به برنامه‌ریزی برای اعطای 2000 جهیزیه اظهار کرد:‌ بر اساس برنامه تمرکز روی مجموعه‌هایی است (خیریه‌ها و گروه‌های جهادی) که بخش زیادی از راه تأمین جهیزیه را رفته‌اند. در حال پیگیری در سه مرکز در تهران هستیم تا 100 هزار پک لوازم‌التحریر را تا اول مهرماه آماده کنیم.

جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به زوج‌های محروم کشور شامل یک دستگاه یخچال، ماشین لباسشویی، فرش، جاروبرقی، اتو، ساعت، سرویس ظروف آشپزخانه، سرویس قابلمه، اجاق گاز، تلویزیون، پتو و... است.

 
ارسال نظرات