ظرفیت های اشتغال استان یزد به استناد طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) عنوان شد.
کد خبر: ۹۰۵۵۳۴۰
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) طی چند سال گذشته با هدف شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در هر استان آغاز شد که خلاصه مطالعات استانی این طرح با «تحلیل آموزش عالی و اشتغال»، استخراج ظرفیت‌های اشتغال به تفکیک هر استان به تناسب ظرفیت‌های نیروی کار، شرایط زیست محیطی و سایر شاخص‌های استانی و ملی است.

با توجه به اینکه نیاز بازار کار هر استان متغیر است، در قالب طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار رسته‌های منتخب و اولویت دار ۳۱ استان کشور شناسایی شده تا تمام مداخلات توسعه‌ای و سیاست‌های اشتغالزایی در هر استان معطوف و متمرکز بر ظرفیت همان استان باشد. بر همین اساس رسته‌های دارای اولویت و منتخب استانی به تفکیک در هر استان استخراج شده است.

از سوی دیگر با توجه به میزان تطابق پذیری بسیار پایین آموزش‌های رسمی و غیررسمی کشور با نیاز بازار کار، در قالب طرح تکاپو رشته‌های مورد نیاز آموزش عالی (آموزش‌های رسمی و دانشگاهی) در هر استان و همچنین آموزش‌های مهارتی مورد نیاز (آموزش‌های غیررسمی و فنی و حرفه ای) به تفکیک هر استان نیز استخراج شده است.

در گزارشی که پیش روی شماست، ظرفیت‌های اشتغال استان یزد به استناد طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) مورد اشاره قرار گرفته است.

رسته‌های اولویت دار در استان یزد در سه گروه صنعت، خدمات و کشاورزی مشخص شده اند به طوریکه با توجه به درصد اشتغال در گروه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی، سه رسته اولویت دار در گروه صنعت، دو رسته اولویت دار در گروه خدمات و یک رسته اولویت دار در گروه کشاورزی تعیین شده است.
ارسال نظرات