خبرهای داغ:
توسط نشر پیدایش؛

رمان «ملکه تِرا» چاپ شد

رمان «ملکه تِرا» نوشته برام استوکر با ترجمه محمدرضا ملکی توسط نشر پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شد.
کد خبر: ۹۰۵۵۵۰۵
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، رمان «ملکه تِرا» نوشته برام استوکر به تازگی با ترجمه محمدرضا ملکی توسط نشر پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب یکی از عناوین مجموعه «کلاسیک‌های خواندنی» است که این ناشر چاپ می‌کند و یکی از آثار شناخته‌شده و مشهور برام استوکر خالق داستان دراکولا است.

استوکر نویسنده ایرلندی متولد سال ۱۸۴۷ است که در سال ۱۹۱۲ نیز درگذشت. دراکولا، مشهورترین اثر این نویسنده است که چندین بار در قالب سینمایی و تصویری نشسته‌ است. «ملکه ترا» پس از دراکولا،‌ محبوب‌ترین اثر این نویسنده است که بارها تجدید چاپ شده است.

داستان این رمان درباره فردی ثروتمند است که عمرش را صرف کاوش در مقبره‌های مصر باستان کرده و به وجود برخی نیروهای جادویی و ماورالطبیعه در ارتباط با آن‌ها پی می‌برد. این باستان‌شناس مصمم است که صحت و سقم و واقعیت این نیروهای جادویی را بسنجد. یکی از موضوعات مهم این رمان، یکی از شخصیت‌های مصر باستان به نام «ملکه ترا» است. عنوان اصلی این رمان «جواهر هفت ستاره» است که مترجم آن را به «ملکه ترا» تغییر داده است.

عناوین بخش‌های مختلف این رمان به این ترتیب‌اند: احضار در دل شب، دستورالعمل‌های عجیب، مراقبین، سوءقصد دوم، دستورالعمل‌های شگفت‌انگیز، سوءظن، ره‌آورد گمشده، پیدا شدن چراغ‌ها، به دنبال اطلاعات، دره‌ جادوگر، آرامگاه یک ملکه، صندوقچه جادویی، برخاستن از بستر بیهوشی، نشان مادرزادی، مقصود ملکه ترا، غار، تردیدها و تشویش‌ها، آموزش‌های «کا»، آزمون بزرگ.

پیش از این بخش‌ها هم واژه‌نامه‌ای درباره اصطلاحات خدایان مصر و اسطوره‌های باستان درج شده است.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

... تغییر موقعیت ستاره‌ها حتی طی چهل سده هم آن‌قدر جزئی است که بدون چشمانی ماهر و مشاهده دقیق، درک آن بعید است، ولی به هر حال می‌توان آن را اندازه‌گیری کرد. آیا هیچ‌کدام از شما دقت کرده‌اید که ستاره‌های روی یاقوت به چه دقتی بر ستارگان دب اکبر منطبقند، همین‌طور لکه‌های نیمه‌شفاف روی صندوقچه جادویی؟»

همگی تائید کردیم. آن‌گاه او ادامه داد: «حق با شماست. آنها دقیقا منطبقند. ولی در زمانی که ملکه تِرا را در مقبره‌اش می‌گذاشتند، نه ستاره‌های روی جواهر و نه لکه‌های نیمه‌شفاف روی صندوقچه منطبق بر ستارگان صورت فلکی در آن زمان نبودند.» او مکثی کرد ما نگاهی به همدیگر انداختیم. مطالب معنی جدیدی برای‌مان پیدا می‌کرد. با صدایی قاطع و زنگ‌دار ادامه داد: «آیا متوجه معنی این نمی‌شوید؟ آیا این، مقصود ملکه را برای‌تان روشن نمی‌کند؟ او که همواره از طریق طالع‌بینی، جادو و خرافات در امور زندگی‌اش راهنمایی می‌شده، طبیعتا همان زمانی را برای بازگشت به حیات انتخاب کرد که به نظر می‌رسید به وسیله خود خدایان بزرگ از طریق گلوله‌ای آسمانی که از جهان‌های دیگر برایش فرستاده بودند، تعیین شده بود. وقتی که چنین زمانی از سوی یک اندیشه آسمانی و الهی تعیین شود، آیا تبعیت از آن نهایت عقلانیت انسان را نمی‌رساند؟ چنین است که (در اینجا صدایش تحت تاثیر احساسات درونی‌اش عمیق‌تر و کمی لرزان شد) امکان یک سرکشی اسرارآمیز به دنیای باستان به ما و دوران ما داده شده است، امتیازی که هیچ‌یک از هم‌عصران ما از آن بهره‌مند نیستند و ممکن است هرگز هم نشوند.

این کتاب با ۴۴۸ صفحه،‌ شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۷ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار