سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، از بررسی عدم تخصیص قیر رایگان تعیین شده در بودجه سال ۹۷ در کمیسیون متبوعش خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۵۵۰۶
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسدالله قره خانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه اختصاص قیر رایگان به دستگاه ها در بودجه سالیانه، گفت: در بودجه سال 97 همانند سال 96 تخصیص قیر رایگان به دستگاه ها حدود 4 میلیون تن بوده است که به چند دستگاه به عنوان مصرف کننده همانند وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور برای دهیاری ها و شهرداری ها و سازمان تجهیز و نوسازی مدارس باید اختصاص یابد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروز از معاونت عمرانی وزارت کشور میزان تخصیص قیر را پرس و جو کرده ام، افزود: متاسفانه علیرغم اینکه در نیمه دوم شهریور ماه قرار داریم، تنها  4.5 درصد از قیر رایگان از سوی وزارت نفت تخصیص یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه وزارت نفت عنوان کرده که پالایشگاه ها میزان قیر تعیین نشده را اختصاص نداده اند، ادامه داد: در حالی که 50 درصد حواله ها صادر شده این قیر اختصاص نیافته است و پالایشگاه ها عنوان می کنند که از وزارت نفت طلبکار هستند و این حجم قیر را اختصاص نمی دهند.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: آنچه که در عدم تخصیص قیر رخ داده عدم اجرای قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی است که باید با شهرداری ها، دهیاری ها و در راه سازی مساعدت لازم صورت می گرفت.

وی با بیان اینکه به وزارت کشور و مابقی دستگاه های اجرایی تعیین شده 4.5 درصد قیر تخصیص یافته است، افزود: تنها به سازمان نوسازی مدارس قیر مورد نظر اختصاص یافته است، چراکه این سازمان باید حتما در تابستان برای محوطه سازی مدارس اقدام می کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شواهد نشان می دهد که در اختصاص قیر رایگان کوتاهی هایی صورت گرفته که کمیسیون انرژی نیز در نخستین جلسه خود این موضوع را بررسی می کند که چرا مصوبه مجلس اجرایی نشده است.

ارسال نظرات