عضو انجمن تخصصی اقتصاد مقاومتی کشور
عضو انجمن تخصصی اقتصاد مقاومتی کشور گفت: دشمن با عملیات روانی و ترس مردم از قطعی و گرسنگی و تحریم موج بسیار ظریف بحث مذاکره را القا می‌کند و همچنین یکی دیگر از عملیات روانی دشمن این است که پول‌های ایران در کشورهای عربی هزینه می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۵۵۰۸
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، اکبر ابدالی شامگاه شنبه در همایش تبلیغی میثم تمار که در حوزه هنری برگزار شد با اشاره به فتنه اقتصادی در 40سالگی انقلاب اظهار داشت: در حوزه اقتصاد جنگ احزابی علیه ایران شکل‌گرفته که اقتصاد مقاومتی حکم خندقی را داردکه در جنگ احزاب زمان پیامبر(ص) زده شد که متأسفانه تاکنون کم‌کاری صورت گرفته است.

 وی افزود: دشمن برای براندازی انقلاب اسلامی برنامه و عملیات دارد و هرچند روز یک چالش وارد کشور می‌کند تا جایی که متأسفانه گاهی شاهد هستیم حرف اتاق فکر دشمنان از مجلس شورای اسلامی بیرون می‌آید که نشان‌دهنده فتنه است.

عضو انجمن تخصصی اقتصاد مقاومتی کشور بابیان اینکه جنگ اقتصادی قطعه‌ای از پازل فتنه اقتصادی دشمن است عنوان کرد: مقام معظم رهبری از سال 96فرمودند جنگ اقتصادی خواهد شد و هشدار دادند، حتی سال 68در جمع نمایندگان مجلس هشدار دادند که مشکل نفت و داروی کشور را رفع کنید و ایشان می‌فرمایند جنگ اقتصادی جنگی تمام‌عیار و هم جانبه است.

وی با اشاره به اینکه محرم امسال از حیث براندازی فتنه اقتصادی دشمن محرم طلایی است، بیان کرد: اینکه گفته می‌شود هیئت‌های محرم نباید سیاسی باشند آن‌هم در اوج فتنه حرف بسیار عجیبی است و مقام معظم رهبری می‌فرمایند در عرصه جهاد کبیر اخلاص بالاتر لازم است چراکه در حوزه تبیین و روشنگری سیلی نیز می‌خورید.

ابدالی سه ابزار تحریم اقتصادی، نفوذ اقتصادی و عملیات روانی را از ابزارهای دشمن در جنگ اقتصادی دانست و گفت: تحریم ابزاری است که کشورهای تحریم کننده در چارچوب جنگ اقتصادی برای فشار به کشورهای هدف مورداستفاده قرار می‌دهند تا آن کشور را وادار به تغییر رفتار یا پذیرش خواسته‌های خود کنند و یا سبب تضعیف آن‌ها شوند.

وی تصریح کرد:یکی از مهم‌ترین اهداف غربی‌ها از تحریم ایران جدایی مردم از نظام و درنتیجه تغییر نظام است در همین راستا با فشارهای اقتصادی و مشکلات ناشی از آن مانند رکود اقتصادی و بیکاری که به کشور تحمیل می‌شود مردم را از نظام جدا کنند و در برابر نظام قرار دهند.

عضو انجمن تخصصی اقتصاد مقاومتی کشور بابیان اینکه حوزه اقتصاد یکی از عرصه‌های تلاش دشمن برای نفوذ است خاطرنشان کرد: تحریم‌ها به‌تنهایی نمی‌تواند تمام خواسته‌های دشمن را محقق سازد و کشوری که تحریم شود می‌تواند در بلندمدت تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کند و از آن در جهت خودکفایی و برطرف کردن نقاط ضعف خود استفاده کند. بر همین اساس آمریکا در کنار تحریم‌ها علیه ایران از حربه نفوذ اقتصادی استفاده می‌کند باهدف وابسته کردن اقتصاد ایران به‌نظام سرمایه‌داری است که حاصل آن تضعیف اقتصاد ایران و درنتیجه تضعیف قدرت دفاعی ایران است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در زمینه نفوذ اقتصادی می‌فرمایند اقتصاد مقاومتی عامل استحکام است در مقابل آن‌کسانی و آن قدرت‌هایی که از همه ظرفیت اقتصادی و سیاسی و رسانه‌ای و امنیتی خودشان استفاده می‌کنند برای اینکه به این ملت و این کشور ضربه وارد کنند.

ابدالی یکی دیگر از ابزارهای نفوذ را مذاکره دانست و گفت: مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکا را ابزاری در دست دشمن می‌دانند که سبب نفوذ آن‌ها در حوزه‌های مختلف می‌شود.

عضو انجمن تخصصی اقتصاد مقاومتی کشور عملیات روانی را از دیگر ابزار دشمن در جنگ اقتصادی دانست و بیان کرد: دشمن با عملیات روانی و ترس مردم از قطعی و گرسنگی و تحریم موج بسیار ظریف بحث مذاکره را القا می‌کند و همچنین یکی دیگر از عملیات روانی دشمن این است که پول‌های ایران در کشورهای عربی هزینه می‌شود.

وی گفت: امید به غرب را در دل مسئولان زنده نگه‌داشتن، نقاط قوت ایران را نقطه‌ضعف نشان می‌دهد و نقاط ضعفش را نمی‌گذارد ببینیم از دیگر عملیات‌های روانی آمریکا است.

 ابدالی اظهار داشت: شورای حقوق بشر سازمان ملل یک ماه پیش طی گزارشی اعلام کرده است که 40 میلیون فقیر در آمریکا وجود دارد و می‌گوید رؤیای آمریکایی به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به توهم آمریکایی است.

وی بابیان اینکه دیوانه‌بازی‌های ترامپ دیوانه‌بازی نیست بلکه استراتژی سیاست آمریکا را اجرا می‌کند افزود: برای اولین بار است که میزان بدهی‌های آمریکا از تولیدش بیشتر شده است و اقتصاد آمریکا در حال فروپاشی است.

عضو انجمن اقتصاد مقاومتی کشور با اشاره به راهکارهای حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: نخستین راهکار گفتمان سازی و تبیین است که باید با تبلیغ این باور را در مردم ایجاد کنیم که اقتصاد مقاومتی علاج مشکلات است و مطالبه گری، تشکیل جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی، مصرف کالای داخلی و اقدامات عملیاتی را از دیگر راهکارهای اقتصاد مقاومتی دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات