نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی می گوید متغیرهای بیرون منطقه آزاد قصرشیرین فراهم است و این دولت است که باید متغیرهای دولتی را برای رسیدن به اهداف اصلی مناطق آزاد فراهم کند.
کد خبر: ۹۰۵۵۵۲۶
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری، اظهار داشت:  هدف از تاسیس مناطق آزاد- تجارت جذب سرمایه گذار خارجی ،کمک به تولید داخلی، صادرات و تهیه مواد اولیه ارزان قیمت است، مناطق آزاد در گذشته توفیقی نداشته و باعث ایجاد ذهنیت بد از این مناطق شده بود چرا که به نظر می رسید این مناطق خروجی اقتصادی ندارد.

مناطق آزاد در گذشته به نفع کشور نبود

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 در مجلس ادامه داد: در گذشته مناطق آزاد به مبادی ورودی کالاهای غیرمجاز تبدیل شده بود که خیلی به نفع کشور نیست، با این حال اعتقاد دارم مناطق آزاد پیشنهادی از جمله قصرشیرین با اهداف اصلی مناطق آزاد سازگار هستند و به تولید داخلی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و صادرات کمک می کنند.

از مرز قصرشیرین واردات نداریم

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه 50 درصد صادرات به عراق از مرزهای قصرشیرین انجام می شود، گفت: صادرات به عراق از دو مرز قصرشیرین و یک مرز گیلانغرب انجام می شود، در این مرزها حتی یک واحد واردات نداریم و عمده رویکرد صادرات و امنیت پایدار است.

وی بیان داشت: از آنجایی که عراقی ها در خاک کشورشان احساس امنیت ندارند به راحتی می توانند در مرزهای قصرشیرین سرمایه گذاری و مواد اولیه مورد نیاز مردم عراق را تامین کنند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه عراق بازار هدف خوبی است، گفت: عراق فرصت اقتصادی برای کشور است که ما تا کنون از آن استفاده نکرده ایم با این حال با ایجاد منطقه آزاد تجاری و ارائه اجناس با قیمت ارزان می توان صادرات به این کشور را افزایش داد و از تولید داخل حمایت کرد.

زیرساخت های قصرشیرین برای منطقه آزاد شدن فراهم است

تجری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه زیرساخت های منطقه آزاد در قصرشیرین فراهم است، عنوان کرد: زمین ها شناسایی شده و نقشه منطقه برای ایجاد منطقه آزاد روشن است از این روی موید راه اندازی منطقه آزاد تجاری در قصرشیرین فراهم است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 با اشاره به روند قانونی اجرایی شدن مصوبه مجلس گفت: پس از تایید تاسیس 8 منطقه آزاد تجاری از سوی شورای نگهبان دولت باید این قانون را برای اجرا به دستگاه های مرتبط ابلاغ کند تا هزینه ها و اعتبارات لازم تامین شود، به نظر می رسد متغیر های بیرونی آماده شده و این دولت است که باید متغیرهای دولتی را برای تامین اهداف اصلی مناطق آزاد فراهم کند.

ارسال نظرات