سید عزت الله ضرغامی در نشست ملی" قدرت نرم و ایران فردا"
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست «قدرت نرم و ایران فردا» گفت : جنگ نرم، سخت افزار زیادی نمی‌خواهد و فقط فکر است و دشمن این سخت افزار را در اختیار ما قرار داده است و با یک تلفن همراه می‌توان بسیاری از حرف‌های خوب را منتشر کرد و تـاثیر گذار بود.
کد خبر: ۹۰۵۵۵۴۰
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

امروز جنگ با همه شدت و در بالاترین سطح در فضای مجازی جریان دارد

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، عزت الله ضرغامی در نخستین روز اجلاس سراسری بسیج اساتید کشور در نشست «قدرت نرم و ایران فردا»  با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند؛ "جنگ نظامی برای ایران صورت نمی‌گیرد و میدان کارزار فضای سایبری و ارتباطاتی است که در برخی جا‌ها قتلگاه جوانان ماست" ، گفت : فضای سایبری با همه پیچیدگی‌هایش زندگی افراد در سنین مختلف را تغییر داده و بر هدایت افکار عمومی تاثیر گذاشته است.

امروز جنگ با همه شدت و در بالاترین سطح در فضای مجازی جریان دارد و در این شرایط افکار عمومی و هدایت آن جایگاه ویژه‌ای دارد که در این باره باید به نقش استادان بسیجی توجه شود.

ضرغامی افزود: استادان دانشگاه باید بدانند که وظیفه تربیت افرادی را بر عهده دارند که قرار است در آینده جامعه را اداره کنند و نخبگان، جامعه را اداره می‌کنند و هم اکنون برخی از مسؤولان کشور تحصیلکرده خارج از کشور هستند و با تصمیمات خود موج سازی می‌کنند.

وی با اشاره به نقش استاد در تربیت نیروی انسانی گفت: انسان‌های بزرگ تاریخ که جریان تاریخ را عوض کرده اند استادان بزرگی داشته اند و در مکتب استادی پرورش یافته اند که آن‌ها را تربیت کرده است.

وی گفت: برخی از ویژگی‌های بسیجی همانند ویژگی‌های انقلاب است که به عنوان نمونه می‌توان به موضوعاتی مثل بت شکن بودن، مردمی بودن و خلاقیت و نوآوری اشاره کرد و بسیاری از صفات که برای انقلاب می‌توان شمارش کرد، برای بسیجیان نیز می‌توان آن‌ها را شمارش کرد.

ضرغامی افزود:  با تلاش استاد متعهد بسیجی آنچه که در ۴۰ سالگی انقلاب لازم است انجام دهیم، آسیب شناسی انقلاب است.

ضرغامی با اشاره به برخی از ویژگی‌های فضای مجازی افزود:  ایفای نقش فعال در عرصه فضای مجازی و فناوری‌های نوین، بصیرت می‌خواهد.

وی گفت: هر فردی به اندازه توانش می‌تواند در این فضا مؤثر باشد و معادلات را تغییر دهد.

ارسال نظرات