فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: رزمایش بزرگ سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) با حضور گردان‌های کوثر، بیت المقدس، امام حسین(ع) و امام علی(ع) در سطح استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۵۶۸۱
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار یعقوبعلی نظری امروز در نشست خبری رزمایش بزرگ سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) ۲ در مجتمع فرهنگی آیه‌ها اظهار داشت: رزمایش محمد رسول الله (ص) یک رزمایش کشوری است که این رزمایش به یاد و خاطره اعزام سپاهیان محمد رسول الله (ص) به عملیات کربلای ۵ که یک عملیات تعیین کننده و سرنوشت‌ساز است انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این رزمایش از ۹ تا ۲۹ شهرویور در دو بخش مهم برگزار و در هفته دفاع مقدس مرحله نهایی آن با تجمع نیرو‌های بسیجی استان به پایان می‌رسد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) بیان داشت: در آغاز این رزمایش ۳۰۰ گروه جهادی با هدف خدمت رسانی به محرومین و رفع نیاز آنان به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند که در این رزمایش تا 20 شهریور ادامه خواهد یافت

وی افزود: بخش بعدی رزمایش از ۱۹ شهریورماه آغاز و تا ۲۰ شهریور ماه ادامه خواهد یافت که در این مرحله از رزمایش ۷۴ گردان بیت المقدس برای تمرین تاکتیکی فراخوان شده‌اند و در روز سه شنبه ۱۷۲ گردان کوثر و بیت المقدس در نقاط مختلف استان تجمع خواهند داشت.

سردار نظری گفت: مرحله سوم این رزمایش در هفته دفاع مقدس با تجمع ۱۷۰ گردان کوثر، بیت المقدس امام حسین (ع)، و امام علی (ع) و گردان قشری در مشهد برگزار می‌شود که سخنران این مرحله از رزمایش سردار غیب‌پرور؛ فرمانده سازمان بسیج مستضعفین خواهد بود.

وی در تبیین اهداف برگزاری این رزمایش گفت: با توجه به اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم با این فراخوانی و تجمعات یادی از آن دوران کرده و مطلع مبارکی برای ورود به هفته دفاع خواهیم داشت و از طرفی تمرینات تاکتیکی با هدف افزایش آمادگی رزمی چیزی است که در این رزمایش مدنظر ماست.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) همچنین خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است که عقبه مردمی را با عملیات روانی یا با اشکالاتی که در جامعه به وقوع پیوست دچار خدشه کند لذا بسیجیان که بخش پیشرو مردم هستند در این رزمایش حضور داشته و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهند زد و پیامی برای استکبار خواهند فرستاد مبنی بر اینکه که نظام بر پایه‌های محکم مردمی استوار است.

وی در بخش دیگر سخنان خود ابراز داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، بخش عمده‌ای از مشکلات موجود جامعه مربوط به گرفتاری درونی است که باید خودمان حل کنیم لذا برای حل آن باید بخش‌های مسئول فعال باشند. ما بر اساس هدایت‌های رهبری بر این باوریم که دستگاه‌های مختلف را کمک کنیم و مسئولین نیز باید در بین مردم حضور و مشکلات انان را درک کنند.

سردار نظری با بیان اینکه احتکار و گران فروشی در جامعه ما قابل قبول نیست و باید دستگاه‌ها را کمک کنیم که اگر کالا‌های ضروری احتکار شد را کشف و به دستگاه قضا معرفی کنیم، گفت: ۲۷ مورد احتکار با استقاده از اطلاعات مردمی شناسایی و در سیر مراحل رسیدگی و قضایی قرار گرفته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها