زمان مناسب برای غذا خوردن به کشوری که در آن زندگی می کنید، بستگی دارد. با این وجود، برخی قواعد پایه وجود دارند که همه می توانند مد نظر قرار دهند.
کد خبر: ۹۰۵۵۸۵۹
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، گاهی اوقات برخی افراد پس از بیدار شدن از خواب تمایلی به صرف صبحانه ندارند زیرا معده آنها برای غذا خوردن آماده نیست.

هر یک از ما سه وعده غذایی اصلی در روز شامل صبحانه، ناهار و شام را به طور معمول در زمانی مشخص صرف می کنیم. گاهی اوقات، در روزهای تعطیل یا تعطیلات آخر هفته ممکن است تغییری در این ساعات صورت بگیرند.

زمان مناسب برای غذا خوردن به کشوری که در آن زندگی می کنید، بستگی دارد. با این وجود، برخی قواعد پایه وجود دارند که همه می توانند مد نظر قرار دهند.

 

صبحانه در ساعت ۷:۰۰

هفت صبح زمان مناسب برای خوردن صبحانه است. همچنین، می توانیم این وعده غذایی را در ساعت هشت صرف کنیم، اما تاخیر هرچه بیشتر توصیه نمی شود.

صبحانه باید شامل چه چیزهایی باشد؟ همان گونه که می دانید، صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روزانه محسوب می شود و از این رو، باید شامل مواد غذایی مغذی مختلف باشد.

در وعده غذایی صبحانه باید از میوه ها، غلات کامل، و برخی مواد غذایی حاوی کلسیم استفاده کنید. این ترکیبی کامل برای صبحانه است.

 

گاهی اوقات برخی افراد پس از بیدار شدن از خواب تمایلی به صرف صبحانه ندارند زیرا معده آنها برای غذا خوردن آماده نیست. در این موارد، شما می توانید مقداری وقت بیشتر صرف کرده و کارهای دیگری مانند دوش گرفتن انجام دهید تا بدن به طور کامل از خواب بیدار شده و احساس گرسنگی در شما شکل بگیرد. نوشیدن یک لیوان آب نیز می تواند کمک کند.

 

یک میان وعده بین ساعات ۱۰:۰۰ تا ۱۱:۰۰

پس از خوردن صبحانه، اغلب به سر کار می رویم تا وظایف حرفه ای خود را انجام دهیم. توصیه شده است بین ساعات ۱۰ تا ۱۱ صبح یک میان وعده مصرف شود.

این زمانی ایده آل برای خوردن میوه، یک خوراکی حاوی غلات کامل یا مقداری ماست به همراه مغزهای خوراکی است. مصرف غذایی سبک در این زمان از صبح به پیشگیری از احساس گرسنگی تا وعده غذایی بعدی کمک می کند. افزون بر این، انرژی بیشتری نیز در اختیار بدن قرار می گیرد.

اگر تمایل دارید می توانید یک فنجان قهوه نیز بنوشید.

 

ناهار پس از ساعت ۱:۰۰

خوردن ناهار پیش از ساعت یک توصیه نمی شود، مگر این که گزینه ای دیگری در اختیار نداشته باشید.

اما تا چه میزان می توان خوردن وعده غذایی ناهار را به تاخیر انداخت؟ بهتر است ناهار را تا پیش از ساعت سه بعد از ظهر بخورید.

در این وعده غذایی باید سبزیجات، پروتئین، چربی های سالم، و کربوهیدارت ها حضور داشته باشند.

وعده غذایی ناهار باید احساس سیری را در شما ایجاد کند، اما از پرخوری پرهیز کنید. این شرایط می تواند نتایجی منفی به همراه داشته و سطوح انرژی بدن را کاهش دهد.

پس از صرف ناهار می توانید یک دسر سبک مانند یک میوه به همراه یک فنجان چای مصرف کنید. چای به بدن در گوارش کمک می کند و احساسی خوب در معده شکل می گیرد.

 

زمانی برای میان وعده بعد از ظهر

میان وعده ها تنها برای کودکان نیستند و بزرگسالان نیز می توانند بین وعده های غذایی اصلی خود یک خوراکی سبک را مصرف کنند.

از این طریق تا زمان شام خبری از احساس گرسنگی نبوده و تمایلی به مصرف خوراکی های ناسالم نخواهید داشت.

 

زمان مناسب برای صرف این میان وعده بین ساعات چهار و پنج بعد از ظهر است. اگر ساعت سه ناهار خورده اید می توانید در ساعت شش بعد از ظهر یک میان وعده مصرف کنید. توجه به این نکته اهمیت دارد که این ساعات انعطاف پذیر هستند و شما می توانید آنها را بر اساس سبک زندگی خود سازگار کنید.

 

برای این میان وعده می توانید از مغزهای خوراکی استفاده کنید. آنها از انرژی زیادی برخوردار هستند و احساس سیری را در شما تقویت می کنند. البته در مصرف آنها زیاده‌روی نکنید زیرا می توانند موجب افزایش وزن شوند.

همچنین، اگر پیش از این در طول روز ماست مصرف نکرده اید، اکنون زمان خوبی برای انجام این کار است. ترکیب ماست با مقداری مغزهای خوراکی یک میان وعده کامل را شکل می دهد.

 

شام پیش از ساعت ۹:۰۰

زمان مناسب برای صرف شام از هفت یا هشت تا نه یا ده شب است. صرف شام پس از این بازه توصیه نمی شود.

به خاطر داشته باشید که بین زمان شام و زمان خواب باید حداقل دو ساعت فاصله باشد.

غذا خوردن پیش از خواب می تواند به خواب رفتن را دشوار سازد، کیفیت خواب را کاهش دهد و احتمال مواجهه با گاز بیش از حد نیز افزایش می یابد. از این رو، هرچه زودتر شام خود را بخورید، زمان کافی برای گوارش آن پیش از خواب وجود خواهد داشت.

 

شام باید یک وعده غذایی سبک باشد. سوپ، ماهی، سینه مرغ، و برخی سبزیجات از جمله گزینه هایی هستند که می توانید مد نظر قرار دهید. شام باید سرشار از ویتامین ها باشد تا به گوارش زیاد نیاز نباشد.

برخی افراد یک لیوان شیر یا یک ساندویچ کوچک مصرف می کنند. این نیز کفایت می کند. توجه داشته باشید که نیازهای هر فرد با دیگری متفاوت است.

 

موارد مذکور تنها جنبه توصیه دارند و همه چیز به نیازهای شما باز می گردد. افزون بر این، هر فردی دارای شغل و مسئولیت های مختلف است که ممکن است وی را مجبور سازد تا در زمان های دیگری وعده های غذایی خود را مصرف کند.

 

منبع: عصر ایران

ارسال نظرات
پر بیننده ها