خبرهای داغ:
معرفی و بررسی کتاب «طبقه بندی علوم در تمدن اسلامی با تاکید بر نقش ایرانیان» دوشنبه (۱۹ شهریور ماه) در سرای اهل قلم برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۵۵۸۶۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «طبقه بندی علوم در تمدن اسلامی  با تاکید بر  نقش ایرانیان(قرن های سوم تا  یازدهم هجری» دوشنبه (۱۹ شهریور ماه) در سرای اهل قلم  معرفی و بررسی می شود.

در این نشست، محمد باقر خزائیلی، یونس کرامتی  و اصغر منتظر القائم درباره کتاب « طبقه بندی علوم در تمدن اسلامی  با تاکید بر  نقش ایرانیان» سخنرانی می کنند.

کتاب «طبقه‌بندی علوم در تمدن اسلامی با تاکید بر نقش ایرانیان» به بررسی و تبیین اندیشه و آرای دانشمندان در طبقه‌بندی علوم طی هشت فصل به تبیین موضوع پرداخته است. فلاسفه نخستین گروهی بودند که به طبقه‌بندی علم، به صورت جدی، توجه کردند و در این راه فارابی با تصنیف کتاب احصاء العلوم گامی اساسی در این زمینه برداشت و به دنبال وی دیگر فلاسفه نیز به تکوین طبقه بندی علوم اهتمام ورزیدند.

معرفی و بررسی کتاب ««طبقه‌بندی علوم در تمدن اسلامی با تاکید بر نقش ایرانیان» دوشنبه ۱۹ شهریور ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک۲ برپا می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها