نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نقشه آمریکا از تشدید تحریم‌ها "ایجاد نارضایتی و جدایی مردم از نظام اسلامی" است، گفت: باید توجه کنیم که کاستی‌های موجود که دردآور است، ربطی به اسلام و انقلاب ندارد و مشکل بحران مدیریت در کشور است.
کد خبر: ۹۰۵۵۸۹۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  علیرضا زاکانی در یادواره سرداران و ۱۱۲ شهید مهدیه سنندج که با حضور نماینده، ولی فقیه و فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: ما از ابتدای انقلاب با آمریکایی‌ها مواجهه‌های متعددی داشته‌ایم، در مرحله نخست ۱۰ سال اول انقلاب "جنگ سخت" را تجربه کردیم، هم در تجزیه‌طلبی که کردستان و امثال آن تجربه کردند و هم در ۸ سال جنگ مستقیمی که بر ما تحمیل شد.

وی گفت: سال ۶۷ آمریکایی‌ها دومین مرحله اقداماتی خودشان را دنبال کردند و تحت عنوان "جنگ نرم" تا امروز این حرکت و گام دوم آن‌ها ادامه دارد، کنار آن تهدید سختی که همیشه آن را حفظ کرده‌اند یک مواجهه نرم که با اعتقادات و بنیان‌ها و با داشته‌های ما که اسباب استحکام مردم رشیدمان را فراهم می‌کرد، آغاز کردند.


نماینده سابق مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سومین مرحله این مواجهه در دهه ۷۰ بود که با ایجاد نفاق و شکاف بین مسئولان یک تجربه جدیدی را به ما تحمیل کردند و به‌دنبال به‌هم‌زدن صحنه مدیریتی کشور بودند.

وی ادامه داد: سال ۸۸ چهارمین مرحله مواجهه ما با آمریکایی‌ها در شرایطی اتفاق افتاد که آن‌ها مردم را مقابل هم قرار دادند و در فتنه رخ داده شرایط را جوری دنبال کردند که تجربه آن شرایط در هر کشوری اتفاق افتاده بود، منجر به سرنگونی آن حکومت می‌شد، اما باز آمریکایی‌ها ناکام ماندند.

زاکانی افزود: بعد از ایام سال ۸۸ با تشدید تحریم و تشدید جنگ اقتصادی مرحله پنجم را آغاز کردند و در دل این جنگ اقتصادی، در حقیقت با تشدید نفوذ پا به مرحله ششم گذاشتند، اما باز هم توانستیم مسیر را ادامه بدهیم.

وی اظهار کرد: تصمیم آمریکایی‌ها برای ایجاد یک اختلال امنیتی در غرب آسیا با هدف‌گذاری ایران اسلامی و با آغاز از سوریه با اعلام اینکه این کار قریب ۳۰ سال زمان خواهد برد تا این فاجعه جنگ مذهبی به پایان برسد و یک ضمیر سوخته را برای مسلمین باقی خواهد گذاشت، با توان مقاومت ظرف ۵ سال پرونده‌اش بسته شد و آمریکایی‌ها بار دیگر طعم شکست را با هزینه ۷ هزار میلیارد دلاری از مقاومت چشیدند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: امروز آمریکایی‌ها به‌دنبال این هستند با "تشدید تحریم و ایجاد زمینه نارضایتی در جامعه" مردم را از حاکمیت و از نظام اسلامی جدا کنند و با ایجاد ناامنی شرایط را به‌سمتی ببرند که خواب ۴۰ ساله‌ای را که برای آن‌ها تعبیر نشده بود با مواجهه با حاکمیت توسط مردم تعبیر کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان تمام ابعاد ماجرا را هم دیده‌اند، از ابعاد رسانه‌ای و تشدید فشار روانی تا ابعاد اقتصادی و مشکلات متعددی که برای همه ما ملموس است تا ایجاد شرایط ناامنی، مسیری است که آمریکایی‌ها با اذنابشان شروع کرده‌اند تا انتقام ۴۰ ساله خود را از انقلاب اسلامی بگیرند.


نماینده سابق مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: دشمن کارش دشمنی است و از دشمن، جز دشمنی انتظار نیست، اما ما تجربه موفق مقابله با آمریکایی‌ها را در صحنه‌های مختلف داریم و این جلسه به‌واسطه یادگاران دفاع مقدس و شهدایی شکل گرفته که ماحصلش "تثبیت امنیت و ماندگاری نظام اسلامی" است که ما از آن بهره‌مند هستیم.


‌وی با ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس گفت: اگر ما در دوران دفاع مقدس موفق شدیم، باید از خود سؤال بپرسیم که رموز این موفقیت چه بود، امروز باید برگردیم به مختصات و به نقطه‌ای که با همان فرهنگ و دقت در صحنه مواجهه با آمریکا و هر شیطان دیگری با آن مختصات بایستیم، قطعاً پیروز خواهیم شد.

زاکانی با ذکر خاطره‌ای از رشادت شهید چمران در دوران دفاع مقدس افزود: وقتی که خاطرات دوران دفاع مقدس را یادآوری می‌کنم، نخستین بار که شهید چمران را دیدم زمانی بود که شهید چمران می‌خواست محاصره شهر سوسنگرد را بشکند، اما سه گلوله آرپی‌چی بیشتر نداشت و این موج مظلومیت این شهید را نشان می‌داد، اما می‌گفت: "وقتی که به‌سمت دشمن حرکت کردم، احساس کردم که پنجه‌های مرگ دشمن به‌سمت ما می‌آید"، در این شرایط مسئولی در نظام اسلامی است که با اطرافیانش در معرض خطر قرار گرفته و اوج حماسه این است که بگوید در صحنه "حسینی بجنگیم، بمانیم و شهید شویم"، اما شهید چمران از اطرافیانش خواست که آن‌ها برگردند و خودش را در معرض دید دشمن قرار داد تا آن‌ها از خطر دشمن دور شوند.

وی ادامه داد: مسئول نظام اسلامی، مسئولی است که در صحنه سختی‌ها خودش را مقدم بر دیگران در معرض سختی‌ها قرار بدهد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس عنوان کرد: اگر ما در این جنگ و هر جنگی فرهنگ "دفاع مقدس، ایثار، فداکاری و عاشورایی" را به‌نمایش بگذاریم قطعاً در آن جنگ پیروز خواهیم بود چه جنگ نرم، چه جنگ سخت و یا جنگ نیمه‌سخت باشد، مهم این است کسی که میدان‌دار و مسئول است خودش پیشتاز برای خطرپذیری در جامعه قرار بگیرد، خودش سرپل پیروزی آحاد مردم قرار بگیرد نه اینکه در حقیقت با اشرافی‌گری و با فاصله، فاصله بین مردم و مسئولان ایجاد کند.

وی تأکید کرد: ما هم باید باز از آن دوران دفاع مقدس درس بگیریم و شرایط آن دوران را در ذهن خود متجلی کنیم و با دریافت درست خودمان را در تراز انقلاب اسلامی بسازیم، اکنون چه‌فرقی با ایام دفاع مقدس کرده جز اینکه شرایط سخت‌تر شده و جز اینکه جنگ امروز آدم‌های بزرگ و قدرتری را می‌طلبد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با ابراز اینکه "وظیفه ما نوکری و خدمتگزاری مردم است"، تصریح کرد: اگر پشتیبان انقلاب هستیم، باید تا آخر بایستیم، اگر می‌خواهیم خاطرجمع باشیم باید هرچه داریم نثار کنیم همانند آنچه شهدا کردند.

زاکانی ادامه داد: دشمن همواره دشمنی کرده و دشمن خواهد ماند، همانند آنچه در مریوان انجام داد و ۱۱ شهید عزیز را از میهن می‌گیرد، اما این انتقام الهی است که پس از آن با حضور "هوشمندانه رزمندگان" انتقام سخت از آن‌ها گرفته می‌شود.

وی تأکید کرد: ما باید با هوشیاری به صحنه‌ای که آمریکا می‌خواهد برای ما خلق کند و با آن ملت را از انقلاب جدا کند، توجه کنیم.

زاکانی افزود: باید توجه کنیم که کاستی‌های موجود که دردآور است، ربطی به اسلام و انقلاب ندارد و مشکل بحران مدیریت در کشور است، اگر با چشم باز پای انقلاب بایستیم و خودمان را فدای مردم کرده و این مسیر را طی کردیم، موفق، پیروز و سربلند خواهیم بود.
ارسال نظرات