خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

425 مددجوی قزوین تا پایان سال خانه دار می‌شوند

با اجرای تفاهم نامه همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت راه، مسکن و شهرسازی 425 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین خانه دار می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۵۵۹۱۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در این نشست مسکن را یکی از نیازهای مددجویان دانست و گفت: در حال حاضر هزار و 530 نفر از مددجویان کمیته امداد استان قزوین مستأجر بوده و از داشتن مسکن محروم هستند.
وی ادامه داد: با اجرای تفاهم نامه همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت راه، مسکن و شهرسازی 425 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین خانه دار می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به ابعاد مختلف این تفاهم نامه بیان کرد: مددجویان تحت حمایت با استفاده از تسهیلات پرداختی مجتمع اقتصادی و تسهیلات مسکن مهر صاحب خانه خواهند شد.
وی عنوان کرد: با اجرایی شدن این تفاهم نامه امیدواریم تا پایان سال جاری 425 نفر از مددجویان صاحب خانه شوند.
مؤمنی با اشاره به تلاش کمیته امداد برای تسریع در رفع مشکل مددجویان در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن توضیح داد: برای تحویل 425 واحد مسکونی 22 میلیارد تومان از منابع داخلی کمیته امداد تا پایان سال اختصاص می‌یابد در نتیجه خانوارهای نیازمند سه نفره نیازمند مسکن نخواهیم داشت.
وی در خصوص ابعاد مختلف این تفاهم نامه عنوان کرد: تفاهم نامه همکاری میان مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام (ره) و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده که در اجرای این تفاهم نامه کمیته امداد پذیرفته است تا دیون وزارت راه و شهرسازی را به صورت واحدهای مسکونی دریافت کند که این واحدهای مسکونی در اختیار مددجویان فاقد مسکن به خصوص ایتام و زنان سرپرست خانوار قرار خواهد گرفت.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: برای خانه دار شدن 425 مددجو در سال جاری برنامه ریز کرده است که تاکنون پرونده بخشی از مددجویان به لحاظ اداری کامل شده و مابقی مددجویان واجد شرایط نیز شناسایی شده‌اند که پس از بررسی‌های لازم و تکمیل پرونده تخصیص واحدهای مسکونی انجام خواهد شد.
وی تأکید کرد: واگذاری‌ها براساس ضوابط و شرایطی است که براساس شاخص‌های مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفته و حتی در میان خانوارهای مشابه، ارزیابی‌ها به صورت سیستمی و نرم افزاری انجام گرفته تا مددجویان به ترتیب اولویت ضرورتی از مسکن بهره مند شوند.
مؤمنی یادآورشد: سال 96 با تلاش‌های انجام شده و کمک خیران کار تعمیر جزئی، تعمیر کلی، ساخت و خرید هزار 629 واحد مسکونی برای مددجویان انجام شد.
در ادامه این نشست ابعاد مختلف اجرای این تفاهم نامه مورد بررسی قرار گرفت و دیدگاه‌های گوناگون برای تسهیل و تسریع در واگذاری این واحدهای مسکونی ارائه شد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها