وهاب کاظمی
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک گفت: محرم و صفر با محوریت عاشورا از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی پشتوانه آن بوده است.
کد خبر: ۹۰۵۵۹۹۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ازاراک حجت الاسلام والمسلمین عبدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اظهار داشت: محرم و صفر با محوریت عاشورا از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی پشتوانه آن بوده است.
وی افزود: نقش هدایت گر، قوام دهنده، اگاهی بخش، کلید و راه حل برون از بحران‌ها که هر کدام یک کتاب میتواندباشد از حادثه عاشورا گرفته شده است.

حاج آقا عبدی بیان داشت: حادثه‌ای امید بخش، مقام استادی در ایثار، دشمن شناسی از اثرات مبارک محرم است در انقلاب اسلامی است.

وی تصریح مرد: ما رزمندگان و سربازان و کسانی هشت سال دفاع مقدس را درک کردند دو خاصیت و دو وجه متمایز عاشورا را به کار گرفتند تا در مقابل دشمن پیروز شوند، شور و معرفت حسینی و شعور حسینی باعث شد به عنوان موتور محرک انقلاب باشد.
نماینده ولی فقیه ادامه داد: بر اساس روایت انسان وقتی از دنیا می‌رود، دست او از هر منفعتی در دنیا قطع می‌شود مگر سه چیز؛ علمی که مردم از آن بهره‌مند می‌شوند، فرزند صالحی که پس از مرگ والدین برای او استغفار می‌کنند و مسجدی که توسط او ساخته می شود.
وی تاسیس مسجد را یکی از مصادیق روشن باقیات و صالحات برشمرد و گفت: ساختمان مسجد باید بی آلایش و ساده ساخته شود و همچنین توسعه فضای مسجد اجر دنیوی و اخروی دارد و آبادانی این سنگر دینی و تعمیر آن نشانه جوانمردی است.
عبدی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم نقش محوری این اماکن مقدس در عزاداری های امام حسین علیه السلام گفت: ماه محرم فرصت طلایی برای نشر و ترویج آموزه‌های متعالی اسلام به ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و در این ایام که فضای معنوی خاص بر جغرافیای شیعه حاکم میشود باید بیشترین استفاده را از آن کرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تاثیر محرم در هشت سال دفاع مقدس و شهدا را که در راه امنیت کشور قدم برداشتند را فراموش نکنیم.

ارسال نظرات