خبرهای داغ:
پروبیوتیک ها به شکل گسترده ای برای پیشگیری از بر هم خوردن توازن باکتری های روده، در اثر مصرف آنتی بیوتیک ها، تجویز می شوند.
کد خبر: ۹۰۵۶۰۷۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
استفاده از پروبیوتیک ها در اکثر افراد بی فایده است 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از گیلان؛ کاهش کلسترول خون، بهبود تحمل لاکتوز، پیشگیری از بروز سرطان، تقویت سیستم ایمنی، بهبود فلور میکروبی و بی نظمی های دستگاه گوارش از جمله فواید مصرف پروبیوتیک ها ذکر شده است.

بر اساس تعریف ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی و فائو «پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های زنده ای هستند که تجویز مقادیر کافی آن موجب بروز اثرات مفید بر سلامت میزبان خواهد بود».

بررسی های جدید صورت گرفته که نتایج آن در مجله Cell منتشر شده است، نشان داد که استفاده از پروبیوتیک ها، باکتری هایی که در محصولات متنوع سوپرمارکت ها از قبیل انواع ماست، شکلات، لوسیون دست و شیرخشک نوزاد وجود دارند، ممکن است به همان اندازه که تصور می کنیم در سلامت بشر موثر نباشند.

تاکنون تفکر غالب بر این اصل استوار بود که پروبیوتیک ها برای بهبود وضعیت سلامت همه افراد مفید هستند، اما پژوهشگران به تازگی دریافتند که دستگاه گوارش بسیاری از افراد از تشکیل موفقیت آمیز کلنی توسط پروبیوتیک های استاندارد جلوگیری بعمل می آورد.

مصرف پروبیوتیک ها در جهت اسکان مجدد باکتری ها پس از درمان طولانی مدت با آنتی بیوتیک، به جای تسهیل و کمک به بازگشت باکتری های طبیعی روده، برای این امر مضر است. بنابراین، مصرف این مواد در اکثر افراد بی فایده بوده، اما باید بر اساس نیازهای فردی تنطیم شود.

ارسال نظرات