مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت : طرح بصیرت عاشورایی در قالب سوگواره به همراه برنامه های شاخص دینی و مذهبی در 300 بقعه امامزاده های استان برگزار می شود .
کد خبر: ۹۰۵۶۱۰۱
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی بابیان اینکه با آگاه سازی مردم و جلوگیری از ورود و ترویج بدعت ها به عزاداری‌ ها و مجالس عزاداری امام حسین (ع) ، ترویج فرهنگ و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینیه ها، تکایا و موقوفات را از اهداف اجرای این طرح برشمرد .
وی ادامه داد : برنامه های لبیک یا حسین ، احلی من العسل ویژه دانش آموزان ، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی ویژه بانوان ، نماز ظهر عاشورا در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی تدوین شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از محل درآمد موقوفات منطبق و در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش اجرا می شود.
وی گفت : طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از 19 شهریور در سه مرحله دهه اول، دهه دوم و دهه سوم محرم با برنامه مختلف فرهنگی و مذهبی اجرا می شود.
حیدری با اشاره به وجود 14 هزار موقوفه در مازندران افزود : نیت 70 درصد موقوفات این استان ، عزاداری و اطعام دهی در ایام محرم است .
مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران از اعزام 300 مبلغ به مناطق مختلف شهری و روستایی استان همزمان با ماه محرم خبر داد و افزود: این مبلغان وظیفه پاسخگویی به شبهات مردم، سخنرانی در مراسم‌ عزاداری و بصیرت‌افزایی را بر عهده دارند.
وی اضافه کرد : هر چند تعدد موقوفات از جمله موارد خوشایند به شمار می رود اما فراوانی نیت واقف در یک مورد را باید با آگاهی سازی و شناساندن موارد جدید وقف معرفی کرد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها