خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرضا گفت: رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد(ص) در شهرضا برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۶۱۴۵
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، جواد داستانی در نشست خبری با رسانه‌های گروهی شهرستان شهرضا با بیان این‌که برنامه‌های اعتلای بسیج در قالب ۸ برنامه تعریف شده است، اظهار داشت: اردو‌های جهادی یکی از برنامه‌های اعتلای بسیج است که در راستای خدمت‌رسانی در مناطق محروم به مدت ۷ تا ۱۰ روز انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که امسال ۱۲ گروه جهادی از ابتدای تابستان تاکنون در روستا‌ها و مناطق محروم شهرستان شهرضا حضور پیدا کردند، افزود: گروه‌های جهادی در بخش‌های مختلف خدمت‌رسانی می‌کنند در بخش عمرانی در روستای کهرویه با حضور مردم و بسیجیان و همکاری بخشداری و دهیاری لوله‌گذاری فاضلاب در حال انجام است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرضا با اشاره به اعزام تیم بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم، گفت: اجرای مسابقات ورزشی، برگزاری جلسات طب سنتی، یادواره شهدا، اکران فیلم به وقت شام و اجرای برنامه‌های فرهنگی از دیگر خدمات گروه‌های اردو‌های جهادی است.

وی با اشاره به اجرای رزمایش بزرگ اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد (ص)، بیان کرد: این رزمایش با هدف تقویت روح حمایت از نظام و اثبات این‌که مردم حامی نظام هستند در سه مرحله در کشور، استان و شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شده است.

داستانی با بیان این‌که دومین هدف از برگزاری این رزمایش مأیوس‌سازی دشمن از تغییر نظام و دنبال کردن تغییر رفتار و رویکرد دشمنان کشور است، عنوان کرد: تقویت روحیه نیرو‌های عمل کننده آحاد بسیج در قالب اردو‌های جهادی و تقویت انسجام ملی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب از دیگر اهداف این رزمایش است.

وی با بیان این‌که امروز جامعه ما نیاز به یک وحدت و همبستگی ملی برای خدمت‌رسانی به مردم دارد، خاطرنشان کرد: مرحله اول این رزمایش با عنوان اقتدار عاشورایی در قالب ۱۲ گروه جهادی از ۱۸ شهریور آغاز شده و تا ۱۹ شهریور ادامه دارد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرضا ادامه داد: گروه‌های جهادی در یکی از محله‌های محروم شهرستان شهرضا در قالب ۱۳ ایستگاه خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی با موضوعات عمرانی، بهسازی معابر و پارک‌ها، بهداشت و درمان، اجرای برنامه‌های فرهنگی، نمایش‌های خیابانی با موضوع اعتیاد، طب سنتی، آموزش امداد و نجات و مشاوره خانواده ارائه خدمت می‌کنند.

وی با بیان این‌که مرحله دوم رزمایش فرهنگی رزمی گردان‌های بیت‌المقدس است، اضافه کرد: این رزمایش از روز چهارشنبه ۲۱ شهریور با حضور بسیجیان در سطح شهرستان شهرضا با اجرای صبحگاه مشترک در میدان شهید باهنر آغاز شده و بعد از آن به اردوگاه قدس اعزام می‌شوند.

داستانی با بیان این‌که سومین مرحله رزمایش به صورت کشوری برگزار می‌شود، افزود: همایش صد هزار نفری بسیجیان در تهران برگزار می‌شود و همزمان با آن یک روز همایش اقتدار بسیجیان در قالب رزمایش عاشورایی ۳۰ هزار نفری بسیجیان در استان اصفهان برگزار می‌شود که بسیجیان شهرضا هم حضور دارند.

وی با بیان این‌که اهداف این رزمایش در راستای خدمت‌رسانی به مردم است، گفت: از دیگر برنامه‌های اعتلای بسیج گشت بسیج محله محور برای برقراری امنیت محله‌ها و پیشگیری از سرقت‌های خرد است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرضا با بیان این‌که طرح شهید رهنمون در قالب بسیج جامعه پزشکی به مدت ۳ سال در یکی از مناطق محروم شهرستان شهرضا اجرایی می‌شود، مطرح کرد: طرح شهید بهنام محمدی، طرح مسجد، مدرسه، خانواده و منزل از دیگر طرح‌های اعتلای بسیج است.

وی با تأکید بر این‌که مطالبه به حق مردم شهرستان شهرضا و روستاییان در اردو‌های جهادی، نگاه ویژه مسؤولان به مناطق محروم است، خاطرنشان کرد: مردم می‌خواهند مسؤولان فرقی بین مناطق محروم و مرکز شهر نداشته باشند و در راستای خدمت‌رسانی هر اداره و دستگاهی وظیفه‌ای که به عهده دارد را در مناطق محروم انجام دهد.

داستانی با بیان این‌که مسؤولان دیدگاه‌شان نسبت به مناطق محروم، دیدگاه ویژه باشد، عنوان کرد: با هزینه‌ای بسیار کم می‌توان خدمات بسیار زیادی در مناطق محروم ارایه داد و در موازات آن مردم هم باید وارد صحنه شوند و از بیت‌المال محافظت کنند.

وی با بیان این‌که بسیج آماده هرگونه خدمت‌رسانی در هر زمینه‌ای به مردم است، تصریح کرد: ارائه تسهیلات اشتغالزایی، حمایت و کمک به مسؤولان شهرستان شهرضا از دیگر اقدامات بسیج است و هر اداره و سازمانی برای خدمت‌رسانی به مردم برنامه داشته باشد، بسیج آماده خدمت‌گذاری است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها