نماینده ولی‌فقیه در لرستان

پرهیز از جناح‌بندی‌‌های سیاسی در منبرهای محرم

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: منبر سیاست‌زده و جناحی نمی‌خواهیم اما در منبر باید بصیرت‌افزایی و روشنگری کرد.
کد خبر: ۹۰۵۶۱۹۹
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی  امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ اظهار داشت: در رابطه با نهضت عاشورا اگر ما موضوع شناسی کنیم و با شناخت موضوع مطالب تهیه کنیم و بعد منبر برویم، تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: ارزش‌های و شاخص‌های عبادی در نهضت عاشورا، شاخص‌های اقتصادی و سیاسی در نهضت عاشورا، عاشورا در قرآن، امام حسین در قرآن را باید موردبحث قرارداد چراکه مردم با این موضوعات قطعاً خوشحال می‌شوند که چیزی عاید آنها می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه پراکنده‌گویی باعث زحمت و مشکلات است، بیان کرد: منبر باید پیام داشته باشد و آنچه میگوییم باید به درد مردم بخورد؛ باید پیام را به‌درستی انتقال دهیم چراکه منبر آن است که انسان سخن خوب بگوید و هم خوب سخن بگوید هم‌سخن خوب باشد و هم خوب بیان شود.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان علیه انقلاب و نظام عمل می‌کنند پس باید امیدآفرین و بشارت‌دهنده باشیم، عنوان کرد: نباید دل مردم را خالی کرد، نباید مردم را مأیوس کنیم، امروز روزی نیست که ما نیز بر این آتش‌بر افروخته هیزم خشک بریزیم.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: از کل یاران امام حسین حضرت زینب و امام سجاد نهضت را حفظ کردند؛ امروز نیز ما باید نهضت را حفظ کنیم، هر چیزی در کشور باید بر اساس قانون خود حرکت کند و کشور باید بر اساس قانون اداره شود و مسئولان باید این کار را انجام دهند.

وی خطاب به رحانیون خاطرنشان کرد: ارتباط سالم و مزاح و شوخی در منیر خوب است،در انتخاب کلمات و جملات و تعابیری که به کار می‌بریم باید دقت کنیم چراکه در منبر اثرگذار است و نباید منبر را سبک کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بابیان اینکه مسئله معنویت در منبر نیز مهم است، تصریح کرد: به مسائل معنوی و نماز باید توجه شود؛ حضور با تأخیر و عدم برگزاری نمازهای جماعت توسط روحانی ضدتبلیغ است، خود روحانی‌ها در مسجد نماز بخوانند.

وی با اشاره به اینکه دو جریان امروز تلاش می‌کنند که تأثیر نهضت عاشورا را کم کنند و هر دو ریشه در دشمنان دارند، گفت: یک جریان تبلیغ می‌کند آنچه امام حسین (ع) بود و در کربلا وجود داشت یک‌چیز بوده و آنچه آخوندها میگویند چیزی دیگر است و این گاهی به‌واسطه سخن‌رانی برخی سخنرانان قوت پیدا می‌کند، پس باید مراقب باشیم.

آیت‌الله میرعمادی افزود: آنچه در زمان غیبت کبری نهضت عاشورا را زنده گه داشته‌اند علما و روحانیت است پرچم عاشورا در دست روحانیت بوده و عالمان دین در این سال‌ها نوشته و نهضت عاشورا را حفظ کردند امروز می‌خواهند عاشورا را از ما بگیرند و این‌یک خطر جدی است.

وی خاطرنشان کرد: نبود روحانی در برخی هیئت‌ها درد است پس باید جریان را باید مواظب باشیم چراکه این جریان ریشه در وهابیت و عدم توجه به روحانی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: جریان خزنده دیگر این است که منبر غیرسیاسی باشد؛ هیئت،منبر و مداح غیرسیاسی باشد، منبر سیاست زده و جناحی و منبری که آفت سیاست دارد را نمی‌خواهیم، و نمی‌شود امروز بصیرت افزایی و روشنگری علیه این توطئه نکرد.

وی افزود:اینکه جناحی منبر نرویم حرف درستی است، چراکه روحانیت مستقل و نشان‌دهنده صراط مستقیم است، اما این‌که سیاسی نباشیم و در مورد مسائل روز صحبت نکنیم حرف درستی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار