استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تاکید رهبری به مردم گفت: رهبری فرمودند به مردم بگویید دشمنان همواره به دنبال دو مطلب بودند حکومت بی ولایت و ولایت بی حکومت
کد خبر: ۹۰۵۶۲۲۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن آتشکار در یادواره شهدای شهرک انقلاب شاهرود در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای ۱۷ شهریور که سند مظلومیت و اقتدار انقلابیون و شهدا ما هستندو شهدای این شهرک با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اظهار کرد: مظهر قدرت ایران شهدا هستند و معمولا کسی مطهر فعل می‌تواند باشد که حضور فیزیکی داشته باشد، اما به حسبه ظاهر شهید نیستند و چطور مظهر قدرت خواهد بود.
وی افزود: چرا شهدا را تفسیر و توضیح داده نشده است از منظر قرآن و باید واکاوی شود و بازخوانی شود و شهید از این جهت که مظهر قدرت هستند که والیان ملک بقا هستند و از مرحله فقر و فنا تعالی پیدا کرده و به مقام وجه و بقا رسیده است.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهید مظهر فعل است خاطر نشان کرد: مردم شش نوع کار انجام می‌دهد یک کار رفلکسی و بازتابی و انفعال، دوم کار عادی و سوم کاری از سر اضطرار، کار از جنس اجبار، کار از سر اکراه که این چهارتا ارزش تلقی نمی‌شود و کار از سر انتخاب و آگاهی و علم و گزینش صورت می‌گیرد و هر زمان بشر به این کار دسترسی پیدا کرد کار از جنس اول ظهور و تحقق بیشتری پیدا می‌کنند.
آتشکار با اشاره به بحث چیستی و چرایی شهید گفت: قرآن می‌فرماید شما جایگاه شهید را تا زمانی که اسیر تعلقات دنیا هستید شعور و ادراک جایگاه شهید را ندارید، یعنی شهید با آگاهی و شعور مسیر خود را انتخاب کرده است.
وی با بیان اینکه، چون شهید فهمیده است از بین نمی‌رود و می‌شود العلما و باقون به فرمود: ه علی (ع) و محکوم به فنا نیست و ما هم راهی جز شهادت نداریم بیان کرد: به فرمود: ه آیت اله جوادی آملی شهید بقیت الله است و بوعلی سینا می‌گوید بعضی از انسان‌ها چنان به حد نصاب رشد می‌رسند غیر امام و رسول که نگاه می‌کنید انسان، اما مربیان جامعه هستند.
وی با اشاره به اینکه قدرت چیست تصریح کرد: آن جوانی است که شناسنامه خود را دستکاری و اسیر می‌شود و در ایالات خبرنگاران را نصیحت می‌کند و بنده خود می‌کند همه را در اسارت.
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه کار شهید اصلاح و راهنمایی است افزود: شهدای مدافع حرم ما در زمانی رفتند که عده‌ای غرق در حال و دنیا هستند و مردان بی ادعای پیدا شدند و قرن‌ها باید بگذرد تا آن‌ها را بشناسند.
وی با اشاره به اینکه شهید موج آفرین هست گفت: صدور انقلاب ما با سرنیزه نیست و بچه‌های ما یک دنیا فرهنگ را آفریدند و خلق کردند و شهید فرهنگ متعال خود را به دیگران منتقل کند.
آتشکار با اشاره به سخن آیت الله بهجت که چله انقلاب با ورزش باد‌ها روبرو خواهد بود، اما رشته‌ای را که علی ابن ابیطالب در ست دارد هرگز نابود نخواهد شد افزود: این ریشه دست شهدا ۱۷ شهریور و شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس است و شهادت در حال تولید است و مثل کارخانه‌ای است که انسان تربیت می‌کند.
وی با بیان اینکه شهادت یعنی مرز جغرافیایی نداری و کارخانه انسان سازی است تصریح کرد: در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا اتفاقات جالبی می‌افتاد که بچه‌ها با چفیه سر کلاس می‌نشینند و این یعنی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و شهید بین المللی است و مرز و جغرافیا نمی‌شناسد.
استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه امروز ایسم‌ها به بن بست رسیده اند، اما جاده نجف کربلا دارد مطلوب‌ترین و آرمانی‌ترین راه را به بشریت نشان می‌دهد گفت: در راهپیمایی‌های اربعین همه ادیان الهی و غیرالهی و بی دین‌ها همه حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد سه نسل هستیم که زمان پیامبر هم بوده است گفت: نسل اول برای اینکه انقلاب شکل بگیرد زحمت کشیدند و با خون خود آبیاری کردند و به نسل‌های بعد منتقل کردند و نسل دوم کسانی که جنگ‌ها و انقلاب و حضور در میادین مختلف از آن‌ها انسان‌های زبده و پارتیزان آفرید و با شمشیر نمی‌جنگیدند بلکه با بصیرت و آگاهی و شناخت و پای کار بودن می‌جنگیدند.
وی ادامه داد: نسل سوم کسانی بودند که قرآن می‌فرماید هر اتفاقی که مثل فقدان رهبری رخ دهد ریزش پیدا می‌کنند، چون پایه آن‌ها درست نبوده است و علی را خانه نشین کردند و امامت و ولایت را خانه نشین کردند و دموکراسی و آزادی و حق رای را ترویج دادند که به اهداف خود برسند.
آتشکار اضافه کرد: الان نسل سومی‌ها در تقابل منافع و مصالح مردم با حکومت دینی می‌بینند چرا که برخی مبانی دینی را نتوانستیم باز کنیم.
وی با بیان اینکه مردم ما با صلابت ایستادند و مسؤولین محکم بایستند و به هوش باشند گفت: مسؤولین باید تفکر قانونیسم را کنار بگذارند و خدمت به مردم کنند و فرمود: ه رهبری باید پشت دولت را خالی نکرد، چون مردم حکومت را از خود می‌دانند.
آتشکار با تاکید بر اینکه دشمنان ما از اسلام علوی و فاطمی و حسینی می‌ترسند بیان کرد: شهدای مظلوم ما خون می‌دهند و تلاش فرهنگی عمیق دارند می‌کنندو باید راه را با صلابت ادامه داد.
وی با اشاره به روح استکبارستیزی شهدا گفت: دیپلماسی شهدا دیپلماسی خنده نیست و شهدای ما جزو مکتب قیام بودند و شاهد قربانی شدن احکام اسلام نبودند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ۳۰۰ اقتصاد دان غربی تلاش می‌کنند که اقتصاد ایران را برهم بزنند گفت: آن‌ها هنوز مفهوم ولایت را نفهمیدند و شهدا روحیه شکستن امپریالیسم و همینه غرب را انجام دادند.
وی افزود: رهبری به بنده فرمود به مردم بگویید دشمنان همواره دنبال دو مطلب بودند اول حکومت بی ولایت و ولایت بی حکومت و هر وقت توانستند یکی را اعمال کنند روز مرگ ماست و آنچه که سکولار‌ها می‌خواهند و لبه قیچی دشمن این‌ها هستند.
وی تاکید کرد: سه درس از یادواره شهدا باید بگیریم اول اینکه خروج انسان از فنا تا وجه الله شدن و بعد انتقال فرهنگ به نسل‌های بعد و مولفه سوم روح استکبارستیزی است که باید توجه داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها