پیرغلامان بخشی از سرمایه معنوی و ماندگار ایران اسلامی هستند.

چهارمین همایش پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) در شهرستان بشاگرد برگزار شد

رییس شورای هیات های مذهبی شهرستان بشاگرد، در این همایش گفت: پیرغلامان بخشی از سرمایه معنوی و ماندگار ایران اسلامی هستند که حفظ و تکریم آنان بر همه لازم و ضروری است.
کد خبر: ۹۰۵۶۲۸۲
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، الیاس نظری، افزود: بزرگداشت نام و یاد حضرت اباعبد الله الحسین(ع) ضامن سعادت و افتخار مسلمانان و بویژه شیعیان عالم است.

وی، هدف از برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی را نهادینه کردن ارزش ها و پیام عظیم نهضت حسینی در جامعه اسلامی بیان کرد.

نظری، افزود: تجلیل از پیرغلامان ارج نهادن به تلاش های آنها برای تعظیم و تکریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که نقش موثری در ارتقای فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه دارند.

وی، با بیان اینکه پیرغلامان حسینی در راه احیای فرهنگ اهل بیت (ع) قدم برمی دارند گفت: پیرغلامان و پیشکسوتان حسینی شهرستان بشاگرد افراد صالح و خیرخواهی هستند و جزو افتخارات این شهرستان محسوب می شوند.

نظری، عاشورا و پیام آن را بزرگترین ذخیره برای اسلام دانست و گفت: واقعه عاشورا موجب ناکامی دشمنان اسلام در طول تاریخ شده است و ظرفیت وجودی عاشورا به اندازه همه تاریخ جهان است.

رئیس شورای هیئت های مذهبی شهرستان بشاگرد، اظهار کرد: امروز دشمنان در تلاشند تا به اسلام ناب محمدی (ص) ضربه بزنند و چهره اسلام را زشت جلوه دهند بنابراین ضروریست تا فرهنگ تشیع به خوبی تبیین شود و بخش عمده ای از این کار برعهده مداحان به ویژه پیرغلامان اهل بیت (ع) است.

همایش تجلیل از پیرغلامان  حسینی دربشاگرد  با همکاری شورای هیات های مذهبی، ناحیه سپاه، ادارات شهرستان و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان  برگزار شد.

مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و بیش از 30 نفر از پیرغلامان هیئت های مذهبی شهرستان در مسجد علی ابن ابیطالب (علیه السلام )برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار